Gå til innhold

Div pf

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var hos en psykolog på dps for noen år side som diagnostiserte meg med paranoid pf, unnvikende pf og eupf. Før det hadde jeg fått diagnosen bp 2 av psykiater. Jeg kjenner meg veldig godt igjen i unnvikende pf, men paranoid og eupf virker rimelig fjernt selv om psykiateren min diagnostiserte meg med eupf også.

Jeg var hos psykologen min i dag (en ny en, siden han på dps kun kunne se meg 12 ganger) og sa bl.a. at jeg synes det smaker vondt av ordet bipolar lidelse. Det er liksom ikke meg det dreier seg om. Han foreslo bipolar problematikk og det likte jeg mye bedre. Ord har sånn betydning for meg! Jeg har ikke nevnt for ham disse andre diagnosene. Burde jeg det?

Jeg er todelt. På en måte er jeg opptatt av diagnosene for å kunne forklare meg selv, på den andre siden vil jeg ikke vedkjenne meg dem. Men jeg er i hvert fall flink til å ta medisinene mine selv om jeg har redusert på en, noe fastlegen min synes er en dårlig ide, noe psykiateren min ikke synes. Sukk. Åkken ska`n goblonke te?

Jeg har vært syk så lenge ( siden jeg var 10 år gammel) at det er blitt normalen for meg. Den første selvhjelpsboken jeg fikk var i selvhypnose som jeg fikk av min far. Da var jeg 12 år. Endelig! Nå skulle jeg fikse meg selv. Det funket ikke. Så fulgte Jesus, Gud og jomfru Maria, hasj, indiander healing, alkohol, samisk healing, gruppepsykolog, mer hasj (mange morsomme historier fra den tiden), Anthony Robbins seminar hvor jeg ble overbevist om at jeg hadde 20.000 kr og tok opp et forbrukslån, nlp, coaching, enneagrammet og you name it. Alt funket ca 5 minutter så var det tilbake til den samme suppa. Så ble jeg så deprimert at jeg endte ute på en øde parkeringsplass med syl i hånden. Hadde det ikke vært for noen polakker som kakket på bilruten vet jeg ikke hva som hadde skjedd. Jeg slepte meg etter armene til legen og ble sendt til psykiater. Diagnose. Medisiner. Det er det eneste som har hjulpet meg. Men allikevel. Føler jeg er skadet for livstid.

Hvordan er det å være normal? eller er det noen som i det hele tatt er det? Jeg undres.

Videoannonse
Annonse
Gjest medøsterr
Skrevet

Faren din kjøpte selvhjelpsbok til deg da du var 12?

Haha, jaja, skulle nesten ønske faren min hadde engasjert seg like mye :)

Vi får trøste med oss at om vi ikke er normale, har vi om ikke annet selvinnsikt nok til at vi faktisk oppsøker og tar imot hjelpen vi får. Ikke alle forstyrrede individer der ute som kommer så langt :)

Skrevet

Faren din kjøpte selvhjelpsbok til deg da du var 12?

Haha, jaja, skulle nesten ønske faren min hadde engasjert seg like mye :)

Vi får trøste med oss at om vi ikke er normale, har vi om ikke annet selvinnsikt nok til at vi faktisk oppsøker og tar imot hjelpen vi får. Ikke alle forstyrrede individer der ute som kommer så langt :)

Takk for svar. Er ensom i min selvvalgte alenehet. Men vil ikke at noen forstyrret mitt liv, forståss. Tror jeg må rydde på loftet. Ikke hodet altså, men det reelle loftet. Har lest i en selvhjelpsbok at det er godt for sjelen. Du verden så mye jeg har fått igjen for de bøkene.

Skrevet

Takk for svar. Er ensom i min selvvalgte alenehet. Men vil ikke at noen forstyrret mitt liv, forståss. Tror jeg må rydde på loftet. Ikke hodet altså, men det reelle loftet. Har lest i en selvhjelpsbok at det er godt for sjelen. Du verden så mye jeg har fått igjen for de bøkene.

Det gjelder å ha søppelsekker med knytebånd inkorporert. Det er veldig nyttig. Har det fra en selvhjelpsbok.

Gjest medsøsterr
Skrevet

Det gjelder å ha søppelsekker med knytebånd inkorporert. Det er veldig nyttig. Har det fra en selvhjelpsbok.

Det er bra ;) Lest "Våg mer?"

Skrevet

Det er bra ;) Lest "Våg mer?"

Nei. En av de få bøkene jeg ikke har lest. :) Er den bra?

Gjest medsøsterr
Skrevet

Nei. En av de få bøkene jeg ikke har lest. :) Er den bra?

Den er veldig bra. Den er ikke rettet mot pf, men gir veldig mange gode og konkrete innspill i forhold til diverse problemer man måtte ha. "Kjenner du deg igjen i dette, kan du med fordel se på (....) og prøve (.....)".

Skrevet

Den er veldig bra. Den er ikke rettet mot pf, men gir veldig mange gode og konkrete innspill i forhold til diverse problemer man måtte ha. "Kjenner du deg igjen i dette, kan du med fordel se på (....) og prøve (.....)".

Hvem er forfatteren?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...