Gjest Zyprexus Skrevet 30. november 2011 Skrevet 30. november 2011 ..helsevesenet kan gi deg råd, men kan ikke gjøre deg frisk. Det må du gjøre selv. Forresten er jeg irritert på folk bare maser om at jeg må finne måter å takle/leve med symptomene, ikke hvordan jeg skal komme ut av dem! Jeg har nok bevist at det faktisk er mulig å bli frisk! Det er håp for de aller fleste med psykiske problemer å bli frisk, men du må gjøre en HARD jobb og virkelig ville det. Selv er jeg ganske sta og gir aldri opp. Hold motet oppe folkens! (Måtte bare poste denne for å gi dere håp, og kanskje noen gode råd.) 0 Siter
Gjest psykihodetmitt Skrevet 1. desember 2011 Skrevet 1. desember 2011 Kan ikke påstå at du ga meg mye håp i alle fall.. Mulig jeg er blant de ikke-fleste du nevner.. Jeg jobber beinhardt med meg selv, jobber for å leve med symptomene. Jeg blir nok aldri frisk, men kan lære meg leve med psykdommen. Jeg og er veldig sta, og jeg vil virkelig bli bra, men MEN det er sant som du sier - at helsevesenet ikke gjør deg frisk, at du må gjøre jobben selv :-) Er forresten bipolar 0 Siter
Gjest duken Skrevet 1. desember 2011 Skrevet 1. desember 2011 Men en vil vel ha nytte av medisiner (for dem som trenger det) i tillegg til hard egeninnsats. Riktige medisiner kan være en god drahjelp i riktig retning. Samtidig må noen bare innse at helt frisk blir en aldri. En kan til sammenligning f.eks aldri bli frisk fra leddgikt bare med viljen. 0 Siter
Gjest duken Skrevet 1. desember 2011 Skrevet 1. desember 2011 Kan ikke påstå at du ga meg mye håp i alle fall.. Mulig jeg er blant de ikke-fleste du nevner.. Jeg jobber beinhardt med meg selv, jobber for å leve med symptomene. Jeg blir nok aldri frisk, men kan lære meg leve med psykdommen. Jeg og er veldig sta, og jeg vil virkelig bli bra, men MEN det er sant som du sier - at helsevesenet ikke gjør deg frisk, at du må gjøre jobben selv :-) Er forresten bipolar Er ikke enig i at en med "å gjøre jobben selv", altså med beinhard vilje, bli frisk fra alle psykiske sykdommer. Noen er der bare, og vil alltid være en del av ens liv i likhet med f.eks beinskjørhet. 0 Siter
nitty-gritty Skrevet 1. desember 2011 Skrevet 1. desember 2011 Det er svært mange som aldri vil bli helt friske og som må leve med en del symptomer. Det gjelder mest sannsynlig "de aller fleste" som har en psykiatrisk diagnose, uten at jeg har noen håndfaste tall på det. 0 Siter
Gjest psykihodetmitt Skrevet 1. desember 2011 Skrevet 1. desember 2011 Er ikke enig i at en med "å gjøre jobben selv", altså med beinhard vilje, bli frisk fra alle psykiske sykdommer. Noen er der bare, og vil alltid være en del av ens liv i likhet med f.eks beinskjørhet. Beklager, det ble feil ord.. Det passa dessuten ikke til resten av innlegget mitt, ble påvirka..uten at det egentlig er en unnskyldning - jeg burde tenkt meg bedre om 0 Siter
Gjest duken Skrevet 5. desember 2011 Skrevet 5. desember 2011 Beklager, det ble feil ord.. Det passa dessuten ikke til resten av innlegget mitt, ble påvirka..uten at det egentlig er en unnskyldning - jeg burde tenkt meg bedre om Du har da vel ingenting å unnskylde? Har ikke tenkt et sekund mer på dette etter at jeg skrev svaret til deg. Så ta det med ro og god jul! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.