Gjest Feig Skrevet 1. desember 2011 Skrevet 1. desember 2011 Om du som behandler får vite at din pasient samler opp medisiner, skaffer seg våpen eller lignend, for å ha som en sikkerhet HVIS livet blir uutholdelig, er du da pliktig til å gjøre noe for å hindre vedkommende? Kan jo ikke si at denne personen er direkte suicidal heller... 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 1. desember 2011 Skrevet 1. desember 2011 Hvis det er medisiner, har jeg ingen varslingsplikt til noen. Hvis det er våpen, vil jeg gjøre en vurdering og ta de nødvendige skritt basert på denne vurderingen. Jeg vil ikke utdype dette nærmere. 0 Siter
Gjest Feig Skrevet 1. desember 2011 Skrevet 1. desember 2011 Hvis det er medisiner, har jeg ingen varslingsplikt til noen. Hvis det er våpen, vil jeg gjøre en vurdering og ta de nødvendige skritt basert på denne vurderingen. Jeg vil ikke utdype dette nærmere. Ok, takk for svar. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.