100%ull Skrevet 2. desember 2011 Skrevet 2. desember 2011 . Jeg lurer på hva som er årsaken til at noen blir paranoid schizofren? Er det gener? Miljø? Kan hvem som helst få denne sykdommen? 0 Siter
Gjest SMIRnøff Skrevet 2. desember 2011 Skrevet 2. desember 2011 Både gener og miljø. Alle kan ikke få den, men man vet ikke hvem som er disponert. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 2. desember 2011 Skrevet 2. desember 2011 En genetisk disposisjon er nødvendig. I tillegg er ugunstige miljøfaktorer nødvendige. Dette gjelder helt fra fosterstadiet, bla. mors virusinfeksjon i svangerskapet. 0 Siter
Andeby Skrevet 2. desember 2011 Skrevet 2. desember 2011 En genetisk disposisjon er nødvendig. I tillegg er ugunstige miljøfaktorer nødvendige. Dette gjelder helt fra fosterstadiet, bla. mors virusinfeksjon i svangerskapet. Tror du det samme gjelder pedofili også? Jeg vet hvilke miljøfaktorer som spilte inn, men må man være genetisk disponert for det? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 2. desember 2011 Skrevet 2. desember 2011 Tror du det samme gjelder pedofili også? Jeg vet hvilke miljøfaktorer som spilte inn, men må man være genetisk disponert for det? Ja, jeg mener at også seksuelle avvik har en viktig genetisk komponent. 0 Siter
Andeby Skrevet 2. desember 2011 Skrevet 2. desember 2011 Ja, jeg mener at også seksuelle avvik har en viktig genetisk komponent. Både avvikende og normale da kanskje? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.