Gjest trist å lese om Skrevet 2. desember 2011 Skrevet 2. desember 2011 Jeg syns det er vanskelig å lese i media om dagen alt som står om Breivik i lys av at det nå er vurdert slik at han er psykotisk. Et oppslag i dag er at helsepersonell og fengselsbetjening kan havne på dødslister. Mitt inntrykk er at det ikke er gjort noe førsøk fra pressen på å forstå hva diagnosen innebærer, hvordan den arter seg og hvilke mennesker som kan bli psykotiske. Ser også at mange psykiatere og psykologer uttaler seg i media om diagnosen er riktig eller ikke. Det uten å ha møtt Breivik eller lest tidligere journaler. Har siste par dager møtt veldig mange mennesker i alle aldre og fra mange yrker og nesten uten unntak "vet" de at diagnosen er feil og hvis det skulle være snev av sannhet i den håper de ikke Breivik blir frisk. Agendaen er hevn, hevn og hevn. Sender disse ord som en bønn til nhd om å vidreformidle i egne rekker om viktigheten av å formidle fakta om psykoser og viktigheten av å opptre redlig i media slik at pasientene deres kan ha tillitt til at de vet hva de snakker om når de stiller diagnoser. Selv ville jeg ikke overlatt helsa mi til slike leger. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.