Gjest er det ikke frustrerende? Skrevet 2. desember 2011 Skrevet 2. desember 2011 "Vaskelige og kompliserte kasus "trigger" de fleste behandlere." skrev NHD. Hva med de med trekk fra en rekke PF'er iblandet en god dose PTSD o.l., som er skakk-kjørte i følelse av egenverd? Er det ikke SYKT FRUSTRERENDE for en behandler å måtte gjenta det samme gang på gang, når gamle spor hos den supermotiverte pasienten aktiveres igjen og igjen? 0 Siter
florista Skrevet 2. desember 2011 Skrevet 2. desember 2011 Jeg håper at NHD svarer på dette. Jeg er på samme måte... og tenker at snart må behandler gi opp... 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 2. desember 2011 Skrevet 2. desember 2011 Jeg er også meget opptatt av denne problemstillingen. Altfor ofte hører man om mennesker som ikke får hjelp fordi de er "vanskelige" eller har en "vanskelig" problematikk, enten får de ikke behandling, eller så blir de utskrevet som "behandlingsresistente". Hvor går "grensene" mellom motivert/kritisk/mottakelig/positiv/selvutslettende innenfor terapi? Er det feil å stille spørsmål hvis man ikke er tilfreds med behandlingen, eller er det et tegn på at man er "gal" - bare for å ta et eksempel... 0 Siter
Andeby Skrevet 2. desember 2011 Skrevet 2. desember 2011 Jeg tror i hvert fall jeg er et vanskelig og komplisert kasus :S 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.