Gå til innhold

Epileptisk anfall og Wellbutrin, slutte på W?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Er kvinne, 29 år og fysisk sett frisk som en fisk. Det har jeg bestandig vært.

Jeg bruker følgende medisiner: Lithionit, Fontex, Wellbutrin, Spirix.

I går fikk jeg et epileptisk anfall. Datt i følge de jeg var sammen med om og var bevisstløs en stund. Anfallet artet seg med kraftige kramper og varte minst 1,5 til 2 min. Fråde rundt munen. Etter det tok det noen minutter igjen før jeg våknet.

Ble hentet i ambulanse og kjørt til sykehus. Hadde helt mistet tidsbegrep og var forvirret. Kunne ikke komme på hvilken dag det var, hvilken sammenheng jeg hadde hvert i og husket absolutt ingenting fra tidligere på dagen.

Det jeg lurer på er: Må jeg slutte på Wellbutrin? Har lite lyst fordi den gir meg den lille driven og energien som jeg har.

Skrevet

Lei for at du måtte oppleve det! Virker som et klassisk "grand mal" anfall. Har epilepsi i forhistorien selv og kjenner meg godt i gjen. Imidlertid har jeg ikke erfaring med W. Husker imidlertid at det i sin tid ble advart i forbindelse med kramper da det kom som antirøkpreparatet Zyban (det inneholder samme virkestoffet). Jeg vet ikke hvilke tester du fikk gjort på sykehuset. Men uansett synes jeg at det bør konfereres med en nevrolog om saken. Beste er nok om psykiater og nevrolig kan snakke sammen - fordi disse legene ofte kan mest av sine egne spesialiteter.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Etter et slikt epileptisk grand-malanfall må du utredes av en nevrolog. Denne må ta stilling til hvilke medsiner du kan og bør bruke.

Lykke til :-)

Skrevet

Etter et slikt epileptisk grand-malanfall må du utredes av en nevrolog. Denne må ta stilling til hvilke medsiner du kan og bør bruke.

Lykke til :-)

Takk for svar :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...