Gå til innhold

overgang cipralex til efexor

Anbefalte innlegg

Gjest kognitiv
Skrevet

Hei! Etter 8 måneder på 15 mg cipralex har jeg etter samråd med lege blitt enig om å prøve efexor i stedet. Bakgrunnen er at jeg forhåpentligvis kan redusere angsten min med efexor. Jeg har trappa ned fra 15 mg til 5 mg cipralex over de siste fire ukene. Fått litt ubeghag i form av svimmelhet og ubehag. Men spørsmålet mitt er om jeg kan kutte ut å ta de siste 5mg cipralex en dag og begynne på efexor dagen etter? Efexor har vel noe av samme innholdet som cipralex og tenker at det da ikke nødvendigvis blir noe særlig mye bieffekter ved overgang.. Mvh meg

Skrevet

Trodde man kunne gå rett over fra Cipralex til Effexor jeg, uten å måtte trappe ned først.

Gjest kognitiv
Skrevet

Trodde man kunne gå rett over fra Cipralex til Effexor jeg, uten å måtte trappe ned først.

Ja det er det jeg håper at går an. Særlig ettersom disse to medisinene begge inneholder noe av det samme virkestoffet. Dersom jeg først trapper helt ned så kan jo det å begynne på an igjen med efexor gi unødvendig mye ekstra ubehag..

Avventer svar fra lege før jeg tør å ta den avgjørelsen, men takk for innspill.

Mvh

kognitiv

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du kan gå rett over fra Cipralex til Efexor.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...