Gå til innhold

Anders Breivik

Anbefalte innlegg

Skrevet

reagerer på det du skriver her:" Sett at Breivik har milde autismevansker som liten gutt, dvs det vi i dag vet er asperger syndrom, så er hans mor mer opptatt av seg selv enn den lille gutten sin (kanskje narsissist) far er så overlegen og arrogant og selvopptatt at når hans eget barn gjør noen små lovbrudd "tagging" ja så kutter han all kontakt. "

Mener du at fordi om du har fått diagnosen asperger, og din mor er sånn og slik, så er alle mødre til barn med asperger lik din mor? For dette er ikke sant. Du må ikke tro at alle mødre av asperger barn har opplevd akkurat det samme som deg.

og du skriver at faren til abb kuttet all kontakt med abb pga hans oppførsel. hvis du følger med litt i media, så er det siste jeg leste at det var ikke faren som kuttet kontakten, det var abb selv. og ingen andre enn de to vet sannheten om akkurat det. og tro meg, 15 åringer i abbs situasjon, kan så absolutt klare å bryte kontakt med sine egne foreldre.

Hei!

Jeg fremsatte en hypotese og som du vet er ikke hypoteser noe å stole på.

Det var flere som skjønte hva jeg mente så les innleggene.

Saken var vel mer den at jeg kjenner meg igjen i Breivik, og å erklære han som strafferettslig utilregnelig syns jeg det har kommet frem innvendinger mot fra faglig hold nå mer og mer.

men likevel det kan jo hende de har rett, det får vel tiden bare vise.

Jeg syns også hans fars uttalelse om å henrette sønnen sier nok! Som foreldre støtter man sine barn, ikke i alt de gjør, men man verner om deres liv, gjør man ikke det sier det meg nok.

Jeg har verken belegg eller kunnskap for å si at hans mor er en narsissist, det var kun en tanke, og jeg vet da at foreldre til barn med autisme ikke trenger være psykisk syke, men det var da en psykolog som bemerket ting en gang og det var mer det jeg baserte meg på og gjorde visse assosiasjoner til egen situasjon.

Jeg tar godt hånd om mine egne barn mye fordi jeg erkjenner min begrensing som min, ikke som noe de gjør galt, min kontaktsvakhet kan kompenseres for i det øyeblikket man innser at her må noe gjøres, gjøres fordi man setter andres behov foran sine egne.

Håper det er oppklarende.

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

17

• mariaflyfly

4

• Spenol(1)

4

• Bella Dotte

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

reagerer på det du skriver her:" Sett at Breivik har milde autismevansker som liten gutt, dvs det vi i dag vet er asperger syndrom, så er hans mor mer opptatt av seg selv enn den lille gutten sin (kanskje narsissist) far er så overlegen og arrogant og selvopptatt at når hans eget barn gjør noen små lovbrudd "tagging" ja så kutter han all kontakt. "

Mener du at fordi om du har fått diagnosen asperger, og din mor er sånn og slik, så er alle mødre til barn med asperger lik din mor? For dette er ikke sant. Du må ikke tro at alle mødre av asperger barn har opplevd akkurat det samme som deg.

og du skriver at faren til abb kuttet all kontakt med abb pga hans oppførsel. hvis du følger med litt i media, så er det siste jeg leste at det var ikke faren som kuttet kontakten, det var abb selv. og ingen andre enn de to vet sannheten om akkurat det. og tro meg, 15 åringer i abbs situasjon, kan så absolutt klare å bryte kontakt med sine egne foreldre.

''så er det siste jeg leste at det var ikke faren som kuttet kontakten, det var abb selv''

Man skal vel ikke tro blindt på dette heller. Faren har uttalt seg slik:

- Han gikk sine egne veier, han skiftet venner og han hadde ikke bruk for meg.

Hva slags far er det som slår fast at sønnen ikke har bruk for han fordi han skifter venner og går sine egne veier? Jeg synes dette høres ut som en syltynn unnskyldning og vitner om en far som er mest opptatt av seg selv. Det var faren som var den voksne. Sønnen var bare 15 år og å slå fast at en 15-åring ikke hadde bruk for faren sin, synes jeg sier en del om denne mannen.

Skrevet

''så er det siste jeg leste at det var ikke faren som kuttet kontakten, det var abb selv''

Man skal vel ikke tro blindt på dette heller. Faren har uttalt seg slik:

- Han gikk sine egne veier, han skiftet venner og han hadde ikke bruk for meg.

Hva slags far er det som slår fast at sønnen ikke har bruk for han fordi han skifter venner og går sine egne veier? Jeg synes dette høres ut som en syltynn unnskyldning og vitner om en far som er mest opptatt av seg selv. Det var faren som var den voksne. Sønnen var bare 15 år og å slå fast at en 15-åring ikke hadde bruk for faren sin, synes jeg sier en del om denne mannen.

Hei!

:) ja det er sånne kommentarer jeg har stusset på også, og det med at han burde henrettes var et sjokk for meg at faren sa.

Ja for om mine barn hadde gjort grusomme ting så om jeg ikke unnskylder dem så kjenner jeg i hjertet mitt at noe får meg til å stå opp for dem om alle går mot, bare fordi jeg er deres mor og denne komåromissløse kjærligheten tror jeg er nødvendig.

Og sånn tror jeg det bør være.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...