Gå til innhold

Er det hold i denne observasjonen?

Anbefalte innlegg

Gjest vet ikke jeg nei
Skrevet

Etter at det ble kjent at Breivik er psykotisk, har jeg tenkt på broren min, som for oss andre også lever i sin egen verden. Han har vært opptatt av spiritisme og ånder i mange år, og nå har han selv begynt som en såkalt "åndeutdriver" og betegner seg selv som klarsynt. Han har allerede rensket to hus, og det vil etterhvert bli kjent at han gjør dette gratis og derfor vil han få flere oppdrag etter hvert.

Han virker helt besatt av dette. Men ellers fungerer han normalt i arbeidslivet, bortsett fra at han ikke tåler motgang - da eksploderer han, uansett hvem det er. Han er lite sosial utover dette. Men for oss rundt han er han underlig.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, det er hold i dette.

Gjest vet ikke jeg nei
Skrevet

Ja, det er hold i dette.

Men det er vel ikke noe vi rundt han får gjort noe med med mindre han vil det selv..... og det er jo han som er normal, ikke andre.....

Gjest Matariki
Skrevet

Men det er vel ikke noe vi rundt han får gjort noe med med mindre han vil det selv..... og det er jo han som er normal, ikke andre.....

Han hjelper jo folk og er ikke til skade for noen slik jeg forstår det?

Da er det vel rimelig å la han få ha sine oppfatninger av virkeligheten?

Skrevet

Han hjelper jo folk og er ikke til skade for noen slik jeg forstår det?

Da er det vel rimelig å la han få ha sine oppfatninger av virkeligheten?

Ja, får ikke gjort noe med det likevel, bortsett fra at det er fryketlig slitsomt for oss rundt han å høre på den stadige messinga om dette.

Skrevet

Ja, får ikke gjort noe med det likevel, bortsett fra at det er fryketlig slitsomt for oss rundt han å høre på den stadige messinga om dette.

beklager feil nick

Gjest nickenick
Skrevet

Ja, det er hold i dette.

Er det sånn at psykosesymptomer kan komme på et område og at en person ellers kan se ut til å fungere tilnærmet normalt?

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Er det sånn at psykosesymptomer kan komme på et område og at en person ellers kan se ut til å fungere tilnærmet normalt?

Vel psykiatriske sykdommer er ofte veldig skjulte da... selv om en person er psykotisk trenger ikke "utrenede" kunne se at noe er galt... det er heller ikke slik at en person enten er psykotisk eller ikke; det er bare i snakk om vedtak på forskjellige ting det er noen vits i å vurdere dette. Det er forskjellige alvorlighetsnivåer.

Gjest vet ikke jeg nei
Skrevet

Ja, det er hold i dette.

Kan det utvikle seg til å bli verre med årene?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Kan det utvikle seg til å bli verre med årene?

Ja, dessverre er det mest sannsynlig.

Gjest Matariki
Skrevet

Han holder sikkert kjeft om det hvis dere sier dere ikke vil høre om det, folk har ulike innteresser. Men skulle tro at det meste er akseptert i 2011, men det er det ikke. Han får heller prate med folk med samme innterrese, det kan du si til han.

Gjest Vet ikke jeg nei
Skrevet

Han holder sikkert kjeft om det hvis dere sier dere ikke vil høre om det, folk har ulike innteresser. Men skulle tro at det meste er akseptert i 2011, men det er det ikke. Han får heller prate med folk med samme innterrese, det kan du si til han.

Det går ikke an å si noe til han, da klikker han i vater...

Gjest Vet ikke jeg nei
Skrevet

Ja, dessverre er det mest sannsynlig.

Har du noen forslag til hvordan vi skal gå frem og si noe til han? Han klikker jo fullstendig om vi sier noe til han.

Skrevet

Har du noen forslag til hvordan vi skal gå frem og si noe til han? Han klikker jo fullstendig om vi sier noe til han.

Det er vel ikke så mye du kan få gjort hvis han ikke vil ha hjelpen din? Hvis han greier å jobbe som vanlig, og ting går rimelig greit må dere nok bare la ham få holde på med sitt.

Gjest nickenick
Skrevet

Vel psykiatriske sykdommer er ofte veldig skjulte da... selv om en person er psykotisk trenger ikke "utrenede" kunne se at noe er galt... det er heller ikke slik at en person enten er psykotisk eller ikke; det er bare i snakk om vedtak på forskjellige ting det er noen vits i å vurdere dette. Det er forskjellige alvorlighetsnivåer.

Tusen takk for den :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...