Gå til innhold

Mareritt.

Gjest Mr. Remlow

Anbefalte innlegg

Gjest Mr. Remlow
Skrevet

Er det egentlig mulig å selv få satt en stopper for konkrete mareritt?

Slitsomt med plagsomme mareritt som gjentar og gjentar seg.

Skulle ønske man kunne kontrollere drømmene sine litt...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg anbefaler at straks en våkner, tar en dem i reprise, men endrer slutten i mer positiv retning.

Jeg har også fått en annen tekninkk til å virke. Straks en merker ( i drømme) at en er på vei mot et mareritt, skal en rope høyt fo rå vekke seg selv. Etterhvert er det nok å tenke på det i drømme for å våkne.

Gjest Mr. Remlow
Skrevet

Jeg anbefaler at straks en våkner, tar en dem i reprise, men endrer slutten i mer positiv retning.

Jeg har også fått en annen tekninkk til å virke. Straks en merker ( i drømme) at en er på vei mot et mareritt, skal en rope høyt fo rå vekke seg selv. Etterhvert er det nok å tenke på det i drømme for å våkne.

Takk for rådene.

Særskilt det siste. Men da må man være klar over at man drømmer mens man drømmer, og det kan bli vanskelig.

Men én gang har jeg faktisk klart det.

I forrige uke. Da forstod jeg at jeg drømte, ropte "Nei, la meg være" og våknet midt i setningen.

Kan hende at ettersom det er de samme marerittene som gjentar seg gang på gang, vil jeg bli mer og mer klar over at jeg drømmer, så da skal jeg virkelig forsøke dette.

Igjen, takk for rådet.

• 2 uker senere...
Gjest Mr. Remlow
Skrevet

Jeg får ikke til dette. Fikk det bare til den ene gangen.

Jeg våkner for sent.

Finnes det medisin som gir drømmeløs søvn?

(Trenger vi egentlig å drømme?)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...