Gå til innhold

selvmordstanker

Anbefalte innlegg

Gjest Deathseeker
Skrevet

Hei, jeg er en jente på 21 år. Jeg har opplevd en del negative ting i livet , som alkoholisert far, krangler mellom far og mor (de er skilt), pappa har vært voldelig mot meg. Jeg har tatt abort og blitt behandlet som dritt av kjærester. Når disse tingene har skjedd så har jeg vært "tøff" og "glemt" det, trodd at om jeg bare børster det av meg at alt går videre som vanlig.. Men.. jeg har utviklet agora fobi, sosial angst, depresjon og selvmordstanker. Og dissosierer veldig ofte. Det har skjedd frem og tilbake fra jeg var 13.. Nå har alt innhenta meg og jeg har ALLTID selvmordstanker i bakhue.. jeg kan ha en samtale, men jeg har fortsatt tankene surrende i bakgrunnen.. Jeg er så sliten nå at jeg er fysisk ødelagt.. jeg går til psykolog og han er kjempe dyktig, men jeg har en sperre, fordi jeg har nektet meg selv å gråte så lenge, så får jeg liksom ikke alt ut.. Noen råd til meg? Hvordan skal jeg la meg selv få bort smerten?

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Det kommer til å ta tid å fjerne smerten... det er ikke noe du bare kan "få ut" ved å gråte... selv om det sikkert er bra å gråte.

Du visste kanskje dette fra før av. Men har ikke noe bedre å si til deg. :-)

Det er bare å stå på med terapien. Prøve medisiner? Lykke til, i alle fall.

Gjest deathseeker
Skrevet

Det kommer til å ta tid å fjerne smerten... det er ikke noe du bare kan "få ut" ved å gråte... selv om det sikkert er bra å gråte.

Du visste kanskje dette fra før av. Men har ikke noe bedre å si til deg. :-)

Det er bare å stå på med terapien. Prøve medisiner? Lykke til, i alle fall.

Takk for tilbakemelding :)

Jeg vet.. Men det hadde bare vært godt å la meg selv få gråte uten å tenke negativt om meg selv.. prøvde cipralex og det funka som det skulle, jeg følte ikke for å fortsette med det da jeg ikke følte noe som helst, til og med følelsene for kjæresten min forsvant :(

Skrevet

Takk for tilbakemelding :)

Jeg vet.. Men det hadde bare vært godt å la meg selv få gråte uten å tenke negativt om meg selv.. prøvde cipralex og det funka som det skulle, jeg følte ikke for å fortsette med det da jeg ikke følte noe som helst, til og med følelsene for kjæresten min forsvant :(

Da finnes det jo "et hav" av andre medisiner du kan forsøke. :)

Ikke gi opp fordi om en bestemt medisin ikke virket.

Gjest deathseeker
Skrevet

Da finnes det jo "et hav" av andre medisiner du kan forsøke. :)

Ikke gi opp fordi om en bestemt medisin ikke virket.

det er jo ikke snakk om å gi opp fordi at en bestemt medisin ikke funker for meg.

Legen hadde en grense for hvor lenge jeg skulle gå på anti dep.

Jeg er ikke intressert i å bli avhengig av å bruke medisiner for å få orden på psyken min når jeg vet grunnen for at jeg har det sånn som jeg har det.

Jeg gikk bare på dem en liten periode for å komme over ekstreme selvmordstanker/forsøk.

Skrevet

det er jo ikke snakk om å gi opp fordi at en bestemt medisin ikke funker for meg.

Legen hadde en grense for hvor lenge jeg skulle gå på anti dep.

Jeg er ikke intressert i å bli avhengig av å bruke medisiner for å få orden på psyken min når jeg vet grunnen for at jeg har det sånn som jeg har det.

Jeg gikk bare på dem en liten periode for å komme over ekstreme selvmordstanker/forsøk.

Å? Da får du virkelig unnskylde at jeg forsøkte å hjelpe.

Jeg mente bare at når ting har satt seg såpass fast hos deg som det har gjort, så kanskje AD hadde hjulpet deg. Og da kan du forsøke en annen type enn den du fikk, som ikke hjalp.

Men hallo... Gjør hva pokker du vil! Jeg driter iallefall opp i det. Det er jo ikke mitt liv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...