Gå til innhold

Terapi

Gjest SMIRnøff

Anbefalte innlegg

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Jeg hater å gå i terapi. Om ikke formen er dårlig før timen, så er den det i alle fall etterpå.

Det er som olje på vannet. Hvis vannet er rolig legger det seg et tykt lokk på overflaten. Ellers vil det blande seg. Bli en jævlig guffe.

Aldri får jeg noen svar heller. Ingen kan svare på noe særlig av det jeg spør om.

Men har jeg noe valg? Nei.

Skrevet

Trodde det var det jeg gikk til som var god terapi, jeg?

Høres ikke bra ut...

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Høres ikke bra ut...

Ikke vet jeg, men det føles jo jævlig etterpå fordi det er så mye "graving"... er ikke det bra?

Og det med at jeg ikke får noen svar, er ikke det også bra? Da begynner man vel å undre seg?

Gjest annabrit
Skrevet

Ikke vet jeg, men det føles jo jævlig etterpå fordi det er så mye "graving"... er ikke det bra?

Og det med at jeg ikke får noen svar, er ikke det også bra? Da begynner man vel å undre seg?

Man blir ikke lykkelig av å undre seg hele livet. Mestring er et bedre ord å hige etter enn undring og svar. Jeg har gått i mange typer terapi. Den ene terapien som varte i mange år gjorde meg mye klokere. Sistnevnte ,mer målrettede terapi, gjorde meg bedre.

Skrevet

Etter min mening skal det kjennes "godtevondt", forløsende, som etter en god massasje eller etter å ha grått skikkelig. Du skal føle deg ivaretatt (evt "i all din elendighet") og forstått og tatt på alvor. Ellers er det ikke noen vits med terapi.

Undring er fint og kan være en spore til å finne egne svar, men å gå og gruble på det samme i årevis uten å komme noe nærmere en løsning, er ikke sunt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...