Gå til innhold

BP2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil bare takke NHD for tidligere gode svar.

Har snakket med nye psykologen om dette. Og vi skal snakke nærmere om hvordan tidligere hendelser i barndom og tidlige tenårene har påvirket meg.

Eventuelt om jeg er disponert for denne typen lidelse. Hvordan miljø har påvirket etc.

Og moodtracker.com har gjort det veldig tydelig at det er svingninger. hypoman episoder.

Har blitt mer klar over hvordan jeg fører en inder dialogen med en nær person om en bestem følelse og hvordan jeg kan bruke dette til noe positivt.

Tankekjører er det som er mest vanskelig. Når tankene raser avgårde og jeg ikke rekker å fange opp tankene eller diverse hendelser hvor energi nivået er veldig høyt.

Har du noen gode råd til hvordan jeg kan forholde meg til dette tankekjøret på en god måte ? Aktiviteter eller kognitive teknikker/verktøy ?

Skrevet

Har du bp2 vil medisiner kunne hjelpe deg med dette tankekjøret. Det er ihvertfall det eneste som hjelper for meg.

Skrevet

Det eneste som hjelper for meg er antipsykotikum.

Det er faktisk det som virker på meg også :-). Det var et konstant "bråk" i hodet før jeg fikk dette. Nå er det ganske stille og det er veldig godt!

Skrevet

Det eneste som hjelper for meg er antipsykotikum.

Hvilke medisiner er dette da? Hva heter de f.eks ? =)

Skrevet

Hvilke medisiner er dette da? Hva heter de f.eks ? =)

Den jeg står på nå heter Fluanxol og jeg er meget fornøyd. Tidligere stod jeg på Risperdal som også fungerte veldig bra, men jeg la på meg. (Et kjent problem for antipsykotika). Jeg har også stått på Zyprexa som for meg var den rene katastrofe. Men jeg leser at mange får hjelp av denne medisinen. Folk er så ymse. Snakk med behandleren din så blir dere enige om hva dere skal prøve, men vær klar over at du kanskje må ta noen runder før du finner ut hva som er optimalt for deg.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...