Gå til innhold

Formening om diagnose.

Anbefalte innlegg

Gjest Frida 15
Skrevet

Hei. Jeg er en femten år gammel jente som har slitt psykisk hele livet. Jeg går til BUP jevnlig hver uke. Jeg har også hatt legeoppfølgelse, men legen min reiser ofte bort over lengre perioder så det er vanskelig å holde kontakt. Jeg har begynt å følt meg mer og mer deprimert, og har mange ganger prøvd eller å tenkt å ta livet av meg selv. Jeg har vært innlagt 3 ganger bare på det siste halvåret. Hver dag så er det en side av meg som sier at jeg skal drepe meg selv, for alle vil at jeg skal gjøre det. Jeg er stadig i konflikt med meg selv å blir bare mer og mer utrygg på meg selv. Jeg er også uttrygg på andre. Jeg sliter med å ha kontakt med andre mennesker. Jeg stoler ikke på noen. Det virker som om alle er ute etter å se meg falle. Noe som har plaget meg over en lengre perioder er at jeg ser andre mennesker i rundt meg når jeg vet jeg er alene. Dette skjer som oftest i mørket men skjer helt klart også på dagtid. Itillegg så hører jeg en mørk stemme, og det er alltid den samme.Jeg klarer ikke å opprettholde et forhold til skolen og sliter veldig med å komme meg ut blandt folk i hele tatt. Jeg tør ikke å sove da jeg tenker på alt som kan skje meg i løpet av de sekundene jeg lukker øynene. Hvis jeg sovner å våkner opp midt på natten får jeg av en eller annen grunn et panikkanfall. Jeg får ikke puste og jeg er livredd. Jeg har prøvd å tatt kontakt med psykologen min men hun svarer ikke. Jeg har derfor tatt flere tester på nettet fra flere psykiatrisider og alle sier at jeg har diagnosen schizofreni. Jeg vet ikke selv hva det er som feiler meg, men jeg vil gjerne spørre om noen her har en formening om hvilken diagnose jeg har? Helt til nå har det bare blitt sett på som depresjon, men etter at det har blitt så ille så er vi ikke sikker lenger. Jeg føler også at det er vanskelig å uttrykke meg selv når jeg prater med andre, og vet ikke helt hvilke ord jeg skal bruke. Tankene mine er også rotete, og noe av det gir egentlig ikke mening.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...