Gå til innhold

Fontex og tvangsproblematikk

Anbefalte innlegg

Gjest tankeoppheng
Skrevet

Jeg er bipolar (2) og sliter mye med tvangstanker (ikke handlinger) i tillegg at jeg også har en svært rigid tankegang.

Jeg går på 20 mg Cipralex men den fungerer dårlig for meg.

jeg vet om folk med spiseforstyrrelser som har gått på Fontex, og blitt bedre. Akkurat hvordan den medisinen fungerer for dem, vet jeg ikke. Jeg har ikke sf.

Hva sier doktorn ?

Gjest opp i dose
Skrevet

Du må høyere opp i dose, kanskje så mye som 60 mg når det kommer til tvang.

Det tror jeg doktorn vil si også.

Gjest opp i dose
Skrevet

Søren. Ser at du er bipolar også. Da må du kanskje være litt forsiktigere pga fare for hypomani.

Jeg ville gått til legen og bedt om nær oppfølging og tyrappet litt forsiktig opp.

Gjest gløggen
Skrevet

Hei. Jeg har også bipolar 2 og endel tvangstanker og handlinger. Jeg kan ikke bruke ssri da jeg blir syk av dem. Jeg bruker nå trilafon og denne tar bort noe av dette.

Jeg vet at noen bipolare bruker seroquel. Denne tror jeg kanskje også kan hjelpe mot tvang. Ta det med en "klype salt", jeg er ingen lege :-)

Gjest tankeoppheng
Skrevet

Hei. Jeg har også bipolar 2 og endel tvangstanker og handlinger. Jeg kan ikke bruke ssri da jeg blir syk av dem. Jeg bruker nå trilafon og denne tar bort noe av dette.

Jeg vet at noen bipolare bruker seroquel. Denne tror jeg kanskje også kan hjelpe mot tvang. Ta det med en "klype salt", jeg er ingen lege :-)

jeg har prøvd seroquel. Jeg fikk sove av den, men ellers følte jeg meg veldig sløv.

Trapper jeg ned på SSRI, så får jeg angst.

Gjest tankeoppheng
Skrevet

Søren. Ser at du er bipolar også. Da må du kanskje være litt forsiktigere pga fare for hypomani.

Jeg ville gått til legen og bedt om nær oppfølging og tyrappet litt forsiktig opp.

Det er så frustrerende å ikke ha en psykiater som kan følge meg opp. Jeg har kun en fastlege som bruker felleskatalogen. Jeg føler at det bare blir prøving og feiling hele veien.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...