Gå til innhold

Tårer

Gjest tearstearstears

Anbefalte innlegg

Gjest tearstearstears
Skrevet

Er det viktig å gråte når man føler for det. AT det er en ventil man skal benytte seg av? Har lyst til å bare la tårene renne, men kveler trangen for at ikke de andre i familien skal se hvordan jeg har det. Kanskje det ikke er bra?

Skrevet

Det er hverken bra eller dårlig. Det er en stor fordel å holde tilbake tårer i situasjoner hvor det ikke passer og mange foretrekker å gråte alene, selv med familie rundt seg/tilgjengelig.

Om du har behov for omsorg eller noe mer spesifikt, så kan du alltids be om dette uten å bruke tårene som budbringeren - mange synes det er enklere å forholde seg til konkrete og uttrykte behov enn gråt.

Forøvrig kan det ofte hjelpe å gråte litt, det roer ned og letter på trykket.

Gjest tearstearstears
Skrevet

Det er hverken bra eller dårlig. Det er en stor fordel å holde tilbake tårer i situasjoner hvor det ikke passer og mange foretrekker å gråte alene, selv med familie rundt seg/tilgjengelig.

Om du har behov for omsorg eller noe mer spesifikt, så kan du alltids be om dette uten å bruke tårene som budbringeren - mange synes det er enklere å forholde seg til konkrete og uttrykte behov enn gråt.

Forøvrig kan det ofte hjelpe å gråte litt, det roer ned og letter på trykket.

Takk for svar. Vi har vel fått tårene til noe i voggegave. En ventil som skal brukes

Skrevet

Hei!

Det er bra og av og til gråte ut.

jeg fikk denne beskjeden av min psykiater for noen år siden og 3 ganger har jeg benyttet meg av dette systemet, jeg kan si det virker. Jeg vet ikke hvorfor, det er ulogisk, men etter på er det som om skyene er borte.

Senest i går da jeg var lei meg fordi PPT tror min datter har asperger syndrom, da gråt jeg når jeg kom hjem, gråt så jeg ble sliten og rød i øynene,

Siden jeg blir rød i øynene av å gråte så min sønn dette da jeg kom ut av mitt rom i går, jeg sa da "mamma ser lei seg ut fordi jeg har grått, jeg gråt fordi jeg hadde en voksenbekymring for noe, men nå som jeg ser deg blir jeg glad i hjertet!. han smøg seg inntil meg og det var som å få plaster på et sår, bare man sier hvorfor man er lei seg takler også barn dette bra.

Lykke til med gråtingen.

Gjest Matariki
Skrevet

Gråte er sikkert normalt det og nyttig, men ikke når andre er tilstedet. Men om man får tårer i øynene pga at man blir rørt er vel akseptert, men ikke å sitte å tutgrine :)

Gjest tearstearstears
Skrevet

Hei!

Det er bra og av og til gråte ut.

jeg fikk denne beskjeden av min psykiater for noen år siden og 3 ganger har jeg benyttet meg av dette systemet, jeg kan si det virker. Jeg vet ikke hvorfor, det er ulogisk, men etter på er det som om skyene er borte.

Senest i går da jeg var lei meg fordi PPT tror min datter har asperger syndrom, da gråt jeg når jeg kom hjem, gråt så jeg ble sliten og rød i øynene,

Siden jeg blir rød i øynene av å gråte så min sønn dette da jeg kom ut av mitt rom i går, jeg sa da "mamma ser lei seg ut fordi jeg har grått, jeg gråt fordi jeg hadde en voksenbekymring for noe, men nå som jeg ser deg blir jeg glad i hjertet!. han smøg seg inntil meg og det var som å få plaster på et sår, bare man sier hvorfor man er lei seg takler også barn dette bra.

Lykke til med gråtingen.

Ja, det er nok viktig å fortelle barna det, og at det er normalt å gråte. Nok av menn som aldri feller en tåre fordi de har fått hørt at det gjør ikke gutter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...