Gå til innhold

uhell i fjellet

Gjest andes-backpacker

Anbefalte innlegg

Gjest andes-backpacker
Skrevet

Hei, jeg er paa ferie i Ecuador, paa lordag var jeg paa tur og snublet inn i en pigg-traad, jeg har ett kutt som er 18 cm langt og maatte sy, dette saaret er i hodet, starter i pannen og gaar i sirkel bakover. Jeg ble undersokt her paa ett lokalt sykehus hvor jeg fikk en tetanus sproyte, siden denne piggtraaden var i inngangen til en eng med hester, og utskrevet en preskripsjon for 3 dager med analgan paracetamol 1g og 7 dager med unasyn 750mg. Jeg har ikke vondt i saaret som jeg maatte sy, eller, i det lille kuttet paa innsiden av laaret, f0ler meg fin og frisk med tanke paa kuttet mitt, men siden igaar (2 dager siden jeg kuttet meg) f0ler jeg at jeg har blitt unaturlig stiv i leddet mellom laar og kropp (rundt lysken), det er ubehagelig naar jeg legger press paa dette omraadet, snakker om h0yre side. kan jeg ha blitt feilmedisinert? eller kan det vaere stivkrampe selv om de gav meg en spr0yte mot stivkrampe? Eller hva kan det vaere som skjer med kroppen min? haaper paa svar, sitter her alene i en liten landsby oppe i andes fjellene.

Skrevet

Om mulig, spør ved sykehuset som behandlet deg.

Finner ikke noe galt om medisinene, Unasyn brukes forebyggende mot infeksjon skapt av bakterier.

Stivkrampe starter i henhold til Wikipedia med stivhet i kjevene og muskulaturen i ansiktet. Og jeg tror nok sprøyta du fikk funker bra.

Fikk du slag eller strekk i kroppen når du falt? Det kan være en muskel som er forstrukket og som du ikke har vært oppmerksom på fordi du har hatt nok med hodet.

Ingen feber eller andre symptomer, da hadde jeg tatt det med ro i første omgang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...