Gå til innhold

Hun troppet opp og skjelte meg ut

Anbefalte innlegg

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg har tidligere skrevet om at jeg forbarmet meg over min beste venninnes datter og lot henne bo i utleieleiligheten min uten å betale depositum. Jada. Komplett idiotosk av meg. Jeg har lært.

Det hele endte med at jeg sa henne opp pga mye klager og til slutt en trussel fra kjæresten hennes om å banke opp min sønn. Det har vært et mareritt. Hun har gått til advokat og til politiet, men kom ingen veg med det.

Hun har fremdeles ikke levert alle nøklene til leiligheten, det er 2 stk på avveie. Det er 4 mnd siden hun flyttet ut.

Jeg har purret på nøklene uten respons.

Før helgen sende jeg henne en sms og sa at hun må betale for ny lås.

Det tok noen få timer så kommer moren, altså min forhenværende bestis, parkerte i oppkjørselen og ba meg på sms om å komme ut.

Hun begynte å skrike, var hysterisk. Sa at jeg var ekstrem og firkantet fordi jeg krevde penger til ny lås. Jeg greide ikke si noe.

ironisk skrek hun at jeg ikke behøvde å være redd, hvis det ble innbrudd i leiligheten skulle de nok betale for skaden.

Hun fortsatte tiraden om hvor ekstrem og gal jeg var.

Jeg snudde ryggen til og gikk inn.

Det irriterer meg kraftig at jeg lar dette går inn på meg, men jeg har vært helt satt ut siden hun var her.

Kanskje var det dumt av meg å kreve at hun skal betale for ny lås. Det er helt vanlig praksis, men jeg tenker at det ikke er verdt det.

Lover og regler gjelder ikke for disse to personene.

Begge har ADHD. Moren har fortalt meg at hun elsker morgenene da hun tar en kopp kaffe og ritalin og kjenner på ruseffekten det gir.

Hun tar også ritalin når hun f.eks skal vaske huset for å få mer energi.

Jeg trodde ikke det var slik ritalin skulle virke.

Mulig de begge har adhd, men jeg nisstenker at mora har en pf i tillegg.

Uansett, fristen for å betale meg går ut på onsdag, regner med at jeg ikke får pengene.

Og da er jo egentlig saken ute av verden, jeg kommer ikke til å forfølde dette rettslig fordi jeg ikke orker å ha noe med disse menneskene å gjøre.

Men det irriterer meg samtidig at de skal slippe unna.

Det var godt å få skrevet dette ned.

Har dere noen tanker?

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Sånne folk går det ikke an å gjøre noe med.

Nei. Og nå slipper jeg jo det da. Men som sagt, det går innpå meg.

Skrevet

Hun har neppe ADHD hvis det er slik hun bruker ritalinen.

Skrevet

Jeg husker denne historien godt.

Utrolig kjip oppførsel! Skjønner at det går inn på deg. Håper du får en rolig jul!

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg husker denne historien godt.

Utrolig kjip oppførsel! Skjønner at det går inn på deg. Håper du får en rolig jul!

Takk :)

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Hun har neppe ADHD hvis det er slik hun bruker ritalinen.

Det er det jeg har lurt på jeg og.

Og et eller annet feiler det dama.

Det er kun hun som har rett, uansett, alle i verden er noen drittsekker og hun har et utøyelig raseri.

Gjest Høstløv
Skrevet

Beste rådet jeg kan gi deg er å betale for ny lås da får du ikke mer bråk og du får ro i sjelen og kan glemme hele greia fortest mulig..

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Beste rådet jeg kan gi deg er å betale for ny lås da får du ikke mer bråk og du får ro i sjelen og kan glemme hele greia fortest mulig..

Det blir nok til det ja. For at hun betaler skjer nok ikke og jeg kommer ikke til å forfølge saken. Det er jeg ikke sterk nok til.

Gjest Elextra
Skrevet

Det blir nok til det ja. For at hun betaler skjer nok ikke og jeg kommer ikke til å forfølge saken. Det er jeg ikke sterk nok til.

Nei, du har ikke anledning til å forfølge saken, da må du i så fall følge et regime med advarsler sendt rekommandert etc. etc., jfr. husleieloven. Det enkleste for deg er utvilsomt å ta den kostnaden selv.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nå har du nok en gang fått bekreftet at din exvenninne også har en alvorlig adferdsforstyrrelse. Da skjønner du også lettere hvorfor datteren er som hun er.

Skrevet

Ikke rart du blir satt ut selv om du ikke har gjort noe galt og dama virker solid forskrudd.

Prinsippielt skulle selvsagt leietageren betalt for ny lås. Men jeg er helt enig med deg i at det ikke på noen som helst måte er verdt å forfølge saken.

Du får se det som en investering i julefred og en generelt bedre tilværelse med det radarparet ute av livet.

mvh

Skrevet

Vet ikke annet enn at du må se på det som en ny erfaring.

Jeg gjorde meg slike erfaringer da jeg var ung, og lærte meg dermed å bli obs på ting ved folks adferd som skurrer.

Og nei, ritalin gir ikke slik effekt på de som ikke har ADHD.

Vær glad du er ferdig med disse folkene. Å betale for låsen er en billig pris å betale, sammenlignet med hvor mye skade slike kan gjøre. Så prøver du selv å være så sunn som mulig, velger sunne mennesker å omgi deg med, og lever så lykkelig som mulig. Kanskje finner du ut en dag at du har kommet styrket ut av dette.

Skrevet

Slik du forteller det har du rett, men dersom jeg var deg hadde jeg ikke giddet bruke energi på disse to nå som datteren er ute av huset. Du har sikkert lært at du skal sjekke to ganger før du får noen du i hus nå vil jeg tro.

Skrevet

''Hun har fremdeles ikke levert alle nøklene til leiligheten, det er 2 stk på avveie. Det er 4 mnd siden hun flyttet ut. Jeg har purret på nøklene uten respons. Før helgen sende jeg henne en sms og sa at hun må betale for ny lås.''

En ny lås koster i beste fall et par hundre kroner (gjorde det selv i sommer).

Ellers: Prøv å innfinne deg med at 'bestisen' er en eksvenninne om det ligger an til det. For å si det på godt nynorsk: Shit happens, life goes on, pick your battles, what doesn't kill you makes you stronger, etc, etc..

Lettere sagt enn gjort, men kanskje verdt et forsøk? Lykke til :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...