Gå til innhold

Ting tyder på asperger syndrom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg ser stadig oftere at min psykiater har rett i det med diagnosen min, men rart det syns jeg det er, virkelig!!!

Sist gang så jeg faktisk at hun smilte da jeg sa "har du ombestemt deg med det med asperger syndrom", hvorfor hun smilte vet jeg ikke, men jeg så hun gjorde det, og jeg håper bare ikke hun smilte av at jeg kom med det tilbakevendende temaet.

For jeg bringer vist dette stadig opp sier min psykiater.

Det jeg lurer på er hvorfor hun ikke kan endre oppfatning.

Jeg ser visse trekk hos meg selv, og i blant en hel del, men hvorfor andre psykiatere ser dette, det er meg en gåte.

Min mann ser det også som dere vet.

Samt nhd mente å merke det ? Det er jo enda rarere da han ikke en gang har møtt meg! Men det var ut i fra mitt innlegg der jeg skrev at jeg elsker min psykiater. Den andre som er i samme situasjon her på forumet er Bella Dotte, men så er det også asperger syndrom her også.

Jeg godtar situasjonen, men blir til tider litt provosert over at det liksom skal være så tydelig!! Det er jo ikke sånn at andre mennesker er inne i mitt hodet der min tankeverden er, derfor bør de holde sin skråsikkerhet mer for seg selv.

Jeg godtar at jeg har asperger syndrom, men andres lattermilde uttrykk (hvis dere skjønner hva jeg mener med det) er mitt hovedannliggende.

men hvem vet, nå vil en lege leie meg en maskin til kr 3000. - pr mnd pluss moms som skal fjerne hele syndromet, min mann er ikke spesielt glad, jeg bare tenker, la det stå til, ingen ting kan gjøre det verre. Jeg må også ta noen enzymer de koster 500 til 1000 kr pr mnd, men hvis jeg lager avtale koster de mindre.

Hvis jeg blir kvitt asperger syndrom kan alle være glade, men mest jeg. Jeg syns jeg bør prøve det siden han er så sikker.

Skrevet

Disse tankene har du vært innom tidligere. Sikker på at det er lurt å bruke penger på en diffus "maskin" som skal fjerne noe du ikke vet om du har?

Mener å huske du var snart ferdig på medisinstudiet. Da er du vel godt bereist i vitenskapelig tankegang og alt det der. Kan du finne _noe som helst_ i databaser eller hva det måtte være, som tilsier at en slik maskin, og enzymer, skal kunne fjerne aspergerssymptomer?

Skrevet

Disse tankene har du vært innom tidligere. Sikker på at det er lurt å bruke penger på en diffus "maskin" som skal fjerne noe du ikke vet om du har?

Mener å huske du var snart ferdig på medisinstudiet. Da er du vel godt bereist i vitenskapelig tankegang og alt det der. Kan du finne _noe som helst_ i databaser eller hva det måtte være, som tilsier at en slik maskin, og enzymer, skal kunne fjerne aspergerssymptomer?

Hei!

jeg er ikke ferdig med noe medisinstudier, begynte, men utbredt enighet om at jeg aldri ville få noen legelissens gjør at jeg studerer biologi, fysiologi :)

Jeg angrer litt, men hva om min psykiater har rett, jeg er ikke flink med mennesker, men jeg bryr meg mye om dem, bare de ikke lyver, det fikser jeg ikke! Da blir jeg så sint ved løgn at mennesker får fjerne seg fra min nærhet.

Enda verre jeg oppdager sjelden løgn og mest når det er noe veldig åpenbart som ikke henger sammen.

Nei ingen vitenskapelig artikkel støtter dette, men hva gjør man ikke når man er desperat nok, det kan jo hende at disse menneskene er forut for sin tid og alt det der, jeg orker ikke tenke mere på det, men har bestilt maskinen, sånn at jeg i det minste slipper å høre følgende setning. Å har du asperger syndrom, har du ikke prøvd kuren/maskinen/enzymene, jeg orker ikke våkne mer til den stemmen der.

:)

Skrevet

Hei!

jeg er ikke ferdig med noe medisinstudier, begynte, men utbredt enighet om at jeg aldri ville få noen legelissens gjør at jeg studerer biologi, fysiologi :)

Jeg angrer litt, men hva om min psykiater har rett, jeg er ikke flink med mennesker, men jeg bryr meg mye om dem, bare de ikke lyver, det fikser jeg ikke! Da blir jeg så sint ved løgn at mennesker får fjerne seg fra min nærhet.

Enda verre jeg oppdager sjelden løgn og mest når det er noe veldig åpenbart som ikke henger sammen.

Nei ingen vitenskapelig artikkel støtter dette, men hva gjør man ikke når man er desperat nok, det kan jo hende at disse menneskene er forut for sin tid og alt det der, jeg orker ikke tenke mere på det, men har bestilt maskinen, sånn at jeg i det minste slipper å høre følgende setning. Å har du asperger syndrom, har du ikke prøvd kuren/maskinen/enzymene, jeg orker ikke våkne mer til den stemmen der.

:)

Du kan være ganske sikker på at din psykiater har rett når hun sier at du har Asperger syndrom. Jeg skjønner godt at du blir lei deg av å aldri få noen "motforestillinger", og at du reagerer på at folk smiler/ler når du kommer med dine, men du har en så "klassisk" måte å være asperger på, at den gjennomsyrer alt du gjør, sier, tenker, skriver, sikkert drømmer også. Og det er det ikke noe galt med!! Det kan være slitsomt, du har fortalt mange ganger at du blir sliten og overbelastet av mange folk rundt deg, og sånn er det med et sosialt handikap som Asperger er.

Du kan også være ganske sikker på at de som vil selge deg ensymer og leie deg en maskin som skal fjerne Asperger(symptomer), lyver. Jeg vil gjerne appellere til din kritiske sans som er så viktig å ha for å være en dyktig student; den trenger du i hverdagen også. Selv om du ikke klarer å lyve, klarer andre det glatt, og så lenge de kan få noen til å kjøpe det de tilbyr, vil de forsøke seg. Kanskje burde Forbrukerrådet/ombudet vært kontaktet. Eller Helsetilsynet.

Skrevet

Du kan være ganske sikker på at din psykiater har rett når hun sier at du har Asperger syndrom. Jeg skjønner godt at du blir lei deg av å aldri få noen "motforestillinger", og at du reagerer på at folk smiler/ler når du kommer med dine, men du har en så "klassisk" måte å være asperger på, at den gjennomsyrer alt du gjør, sier, tenker, skriver, sikkert drømmer også. Og det er det ikke noe galt med!! Det kan være slitsomt, du har fortalt mange ganger at du blir sliten og overbelastet av mange folk rundt deg, og sånn er det med et sosialt handikap som Asperger er.

Du kan også være ganske sikker på at de som vil selge deg ensymer og leie deg en maskin som skal fjerne Asperger(symptomer), lyver. Jeg vil gjerne appellere til din kritiske sans som er så viktig å ha for å være en dyktig student; den trenger du i hverdagen også. Selv om du ikke klarer å lyve, klarer andre det glatt, og så lenge de kan få noen til å kjøpe det de tilbyr, vil de forsøke seg. Kanskje burde Forbrukerrådet/ombudet vært kontaktet. Eller Helsetilsynet.

Hei!

Javel siden du sier det som har møtt meg, og i tillegg har du selv asperger syndrom så er det vel sånn da.

Mulig det morer min psykiater at jeg tviler, jeg skal spørre henne.

Mener du at du selv har asperger syndrom på den klassiske måten? Evt slik at jeg har noe å vurdere det ut i fra.

På gruppen jeg skal slutte i, er jeg den som er verst angrepet tror jeg, til tross for at jeg er gift og har barn, men mulig det er sånn fordi hvis man bare har asperger og ikke andre ting i tillegg så "virker autismen" mer fremtredende.

hadde jeg hatt adhd i tillegg ville kanskje det gjort at jeg var mer med på ting og fikk med meg mer av flere samtaler feks.

Takk for svaret ditt Bella Dotte. Kanskje jeg printer det ut, sånn at jeg ikke glemmer at dette mener du, til tross for at du har møtt meg.

Skrevet

Hei!

Jeg kom på det nå at min psykiater nevnte noe om å gå til media da hun ble opprørt sa hun av å høre om dietten som forespeilet meg total heldbredelse.

Jeg så ikke at hun ble opprørt, men hun syns jeg burde se det for hun sa "du ser sikkert at jeg blir opprørt", men det gjorde jeg ikke, men jeg merket meg hennes ord.

Det er ikke at jeg tror så mye på det, men mer for å slippe å våkne hver dag og høre denne doktorens ord inn i mine ører, jeg vil bare få det overstått, sånn at ingen kan si at "Å har du asperger syndrom, men har du ikke hørt om dietten, dataprogrammet og enzymene osv.."

Jeg vil bare slippe å lure på alt det der, dessuten er de helt sikre, i sin sak, det er ikke sånn at den virker på noen, nei på alle.

Håper du skjønner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...