Gjest wowh Skrevet 7. desember 2011 Skrevet 7. desember 2011 Burde jeg være stresset? Jeg er liggende-igjen- og jeg vet ikke hvor lenge det vil vare. Tror dere det kan bli en bra jul om jeg ikke rundvasker og baker alle de sju sortene til jul? Jeg leser på facebook at naboer og venner er i full gang og er så veeeeeeldig flinke alle sammen. Skal innrømme jeg blir litt stressa når jeg leser alt dette, men man dør da vel ikke om man kjøper litt julebakst og feier over huset med en kost til jul heller? Kanskje blir det også like trivelig? Det er vel menneskene jeg skal være sammen med som teller, at vi får det koselig? Jeg tror jeg rett og slett er nødt til å gå ned på alle kravene skal jeg greie å stå på juleaften. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 7. desember 2011 Skrevet 7. desember 2011 ''Tror dere det kan bli en bra jul om jeg ikke rundvasker og baker alle de sju sortene til jul? '' Er det noen som får alvorlige mén dersom du ikke baker sju sorter og vasker rundt? Er det noen som blir lagt inn på lukka avdeling dersom det ikke skjer? Er det noen som dør? Herregud, ha nå litt perspektiv på verden, da! 0 Siter
Gjest GA Skrevet 7. desember 2011 Skrevet 7. desember 2011 logg av Facebook, sett på en juledvd og slapp av på sofaen. Så stikker du innom bakeren lillejulaften (evt sender noen andre) og ber dem kjøpe det du absolutt ikke kan unnvære av kaker. -forresten kommer man langt med sjokolade til kaffen også, ikke bare småkaker. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 7. desember 2011 Skrevet 7. desember 2011 ''Tror dere det kan bli en bra jul om jeg ikke rundvasker og baker alle de sju sortene til jul? '' Har det noensinne vært bra jul hjemme hos meg/oss, tro? 0 Siter
Gjest wowh Skrevet 7. desember 2011 Skrevet 7. desember 2011 ''Tror dere det kan bli en bra jul om jeg ikke rundvasker og baker alle de sju sortene til jul? '' Har det noensinne vært bra jul hjemme hos meg/oss, tro? Det henger nok litt "skrekk" igjen i meg fra da jeg bodde sammen med svigermor i mange år. Da var det ikke lov til å slippe unna noen ting. Det var stress ifra a til å og jeg fikk aldri slappe av. 0 Siter
Gjest wowh Skrevet 7. desember 2011 Skrevet 7. desember 2011 logg av Facebook, sett på en juledvd og slapp av på sofaen. Så stikker du innom bakeren lillejulaften (evt sender noen andre) og ber dem kjøpe det du absolutt ikke kan unnvære av kaker. -forresten kommer man langt med sjokolade til kaffen også, ikke bare småkaker. Gode råd som jeg kommer til å følge :-) 0 Siter
Gjest wowh Skrevet 7. desember 2011 Skrevet 7. desember 2011 ''Tror dere det kan bli en bra jul om jeg ikke rundvasker og baker alle de sju sortene til jul? '' Er det noen som får alvorlige mén dersom du ikke baker sju sorter og vasker rundt? Er det noen som blir lagt inn på lukka avdeling dersom det ikke skjer? Er det noen som dør? Herregud, ha nå litt perspektiv på verden, da! Jeg tror det er "spøkelset" til svigermor som går igjen i meg. Det er liksom ikke lov til å slappe av før jul, men nå er jeg jo nødt uansett. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 7. desember 2011 Skrevet 7. desember 2011 Det henger nok litt "skrekk" igjen i meg fra da jeg bodde sammen med svigermor i mange år. Da var det ikke lov til å slippe unna noen ting. Det var stress ifra a til å og jeg fikk aldri slappe av. Da får du bare nyte at du i år kan slappe av med god samvittighet :-). Sett mann og barn i sving med det de kan, lei evt. inn litt vaskehjelp til det viktigste, og kjøp kakene. Det blir så bra så! :-) 0 Siter
Gjest luftslott Skrevet 7. desember 2011 Skrevet 7. desember 2011 Jeg er frisk, og det eneste jeg har gjort til jul er å henge opp ei julekule i vinduet. Jeg kommer til å bake en porsjon sirupskaker og kanskje lage en porsjon kokossjokolade(bounty), de er superenkle. Huset får bare vanlig vask. Julaften skal vi være hos min mor, så jeg slipper å tenke på julemat. Og jeg vet om mange som er akkurat like avslappa når det gjelder jul som meg:-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 7. desember 2011 Skrevet 7. desember 2011 Slakk på kravene du. Selvfølgelig blir det jul selv om ikke huset er rundvasket og kakeboksene breddfulle av hjemmebakst! Jeg vasker aldri rundt til jul... Vasker badet ganske grundig da og tar det støvet jeg ser ellers, støvsuger golv og vasker over dem etterpå og that's it. ) Nå elsker jeg å bake, men det er da ikke noe problem å kjøpe 2-3 sorter om man synes man bør ha noe i hus. Masse deilige julekaker å få kjøpt! 0 Siter
Lillemus Skrevet 7. desember 2011 Skrevet 7. desember 2011 logg av Facebook, sett på en juledvd og slapp av på sofaen. Så stikker du innom bakeren lillejulaften (evt sender noen andre) og ber dem kjøpe det du absolutt ikke kan unnvære av kaker. -forresten kommer man langt med sjokolade til kaffen også, ikke bare småkaker. ''Så stikker du innom bakeren lillejulaften (evt sender noen andre) og ber dem kjøpe det du absolutt ikke kan unnvære av kaker.'' Bakeren? Det bugner av minst 15 sorter julekaker i samtlige dagligvarebutikker jo! 0 Siter
Gjest sangsol Skrevet 7. desember 2011 Skrevet 7. desember 2011 Jul blir det uansett Fokuser på å bli bedre. Jula kan nytes med nydelige julekaker som man kan få kjøpt. Vasking etc tar man som man vil/rekker. I fjor kjøpte jeg 3-5 sorter julekaker, og bakte 3 sorter. Vasking? Jeg støvsugde , tørket over gulv og vasket bad/kjøkken. Dvs ingen rundvask Antar forberedelser til årets jul blir på samme måte. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 7. desember 2011 Skrevet 7. desember 2011 ''Så stikker du innom bakeren lillejulaften (evt sender noen andre) og ber dem kjøpe det du absolutt ikke kan unnvære av kaker.'' Bakeren? Det bugner av minst 15 sorter julekaker i samtlige dagligvarebutikker jo! ''Bakeren? Det bugner av minst 15 sorter julekaker i samtlige dagligvarebutikker jo!'' Nå er ikke jeg noen stor kakekjenner, men smaker da stor forskjell på kaker fra en god baker og fra super'n. Vet hvilken baker jeg skal kjøpe noen kaker hos, i hvertfall... 0 Siter
jubalong70 Skrevet 7. desember 2011 Skrevet 7. desember 2011 Jeg er også syk, og jobber hardt med å ikke la meg stresse av facebookoppdateringene til alle de superflinke der ute Jeg kommer til å kjøpe alt av julekaker (som jeg ikke får fra svigermor). Vaskingen blir det ikke noe av, men sammen skal vi klare å rydde, tørke støv og støvsuge så det er levelig i alle fall. Pyntingen får ungene ta seg av på lille julaften. Middagen klarer vi å lage i lag, mannen min og jeg. Ungene skal få dekke bordet. Og julestemning, det får vi uansett 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 7. desember 2011 Skrevet 7. desember 2011 Det har gått bra for meg i alle julene hittil. Jeg er per i dag kommet like langt som deg i juleforberedelsene. Lengre kommer jeg heller ikke :-) 0 Siter
Gondor Skrevet 7. desember 2011 Skrevet 7. desember 2011 Slapp av. Det kommer til å gå så bra så. Her i huset koser vi oss med adventsstjerne og tente stearinlys. Ikke en gave er innkjøpt. Ingenting er gjort. Jeg har allerede vasket badet grundig så det blir bare vanlig vask fremover. Jeg skal fare over kjøkkenskapene, tørke støv, støvsuge og vaske gulv. Det er gjort på noen timer. Gavene skal kjøpes inn neste uke i slow motion og uken etter det blir det bare stulling og stelling. Bli frisk du og deleger oppgavene! 0 Siter
Rhea Silvia Skrevet 7. desember 2011 Skrevet 7. desember 2011 Jula kommer uansett, og den blir god:-) Få gavene og julemat i hus, og tenn noen duftlys. Tørk over benker og speil, og pynt. Og julestemningen kommer med julesanger :-) Lei en god julefilm, og gumle noen julekaker kjøpt hos bakeren. Om du føler du virkelig må bake noe, kjøp en pakke kransekakemasse og stek noen kransekakestenger. Ett åt ødela jeg foten 14 dager før jul, en annen jul fødte jeg 8 dager før julaften. jeg har hatt alvorlig syke barn inn i jula og i år har jeg en ødelagt skulder. Jeg stiller ingen krav til meg selv når det gjelder juleforberedelser, og erfaring tilser at det blir en god jul uansett:-) God bedring :-) 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 7. desember 2011 Skrevet 7. desember 2011 Du må senke krava Jeg er nyoperert og stresseikke. Julevasken har jeg satt bort, baksten består av pepperkaker pluss kjøpebrød og min mors bakst, gaver kjøpes av min mann, og mat står han, jr og min mor for. Alt foregår i lavt tempo og i begrenset omfang, men jul blir det helt sikkert. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 7. desember 2011 Skrevet 7. desember 2011 Hei! Jeg har ikke begynt med nesten noe da jeg sitter og skriver på en oppgave enda. Adventstiden er litt misforstått, det er bedre å ta det med ro og heller være litt ekstra snill mot noen. Jeg har selv følt på det for alle stresser rundt meg også, men så lenge det er greit rent til julaften og pyntet så bryr jeg meg bare med å bake det som blir hyggelig her hjemme. Man må tenke på hvem man gjør hva for, for barnas del er det hyggeligere med foreldre som er tilstedet, feks gå i teater/kino/undersøke noe. Også bør man være flinkere på å be om hjelp, hvis noen spør meg om å hjelpe dem, blir jeg jo glad, sånn tror jeg det er for de fleste. Da en familie var syke for noen år siden og jeg bad min mann ringe dem og tilby vår hjelp med alt fra baking til vasking til avlastning og de sa nei, ble jeg egentlig litt lei meg for jeg viste av andre at de hadde det veldig vanskelig. Min mann sa de nok ikke ville stå i gjeld, men man vil jo ikke ha noe tilbake, det er jo bare hyggelig å få hjelpe. Så kanskje du kan be noen om å hjelpe deg litt 0 Siter
Madelenemie Skrevet 7. desember 2011 Skrevet 7. desember 2011 Jeg er også syk, og jobber hardt med å ikke la meg stresse av facebookoppdateringene til alle de superflinke der ute Jeg kommer til å kjøpe alt av julekaker (som jeg ikke får fra svigermor). Vaskingen blir det ikke noe av, men sammen skal vi klare å rydde, tørke støv og støvsuge så det er levelig i alle fall. Pyntingen får ungene ta seg av på lille julaften. Middagen klarer vi å lage i lag, mannen min og jeg. Ungene skal få dekke bordet. Og julestemning, det får vi uansett Hei! Jeg hørte til min overraskelse at en mor som er fotograf og blogger og har det kjempefint hjemme hos seg, skriker til barna sine, og banner, dette fordi alt skal være helt perfekt med tanke på bilder. Da tenker jeg jammen at bilder kan lyve og tekst også, og en gang da jeg så en hel familie som så ut som de kom ut av en katalog, de matchet helt i farger, så sa en dame at jeg bare skulle vist, for damen skrek til sine barn for å få dem til å ta på seg akkurat de klærne hun ville. Jeg tror derfor det er bedre å være avslappet med ting, og at mye kan ha en bakside av sånne fine fasader. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.