Gå til innhold

Hun troppet opp og etc. Del 2

Anbefalte innlegg

Gjest Psyk av alt
Skrevet

De gir seg ikke. Jeg fikk i dag en tlf fra politiet om at hun som leide hos meg ønsker å anmelde meg for trakassering fordi jeg sende henne to sms ang manglende nøkler til leiligheten og at jeg vil at hun skal betale utgiften til ny lås.

Dette er tredje gang hun henvender seg til politiet og vil anmelde meg. Hun har i tillegg vært hos advokat (fri rettshjelp vettu).

Jeg er drittlei. Jeg sa til politiet at hun får betale så skal jeg la henne i fred.

Og i tillegg informerte jeg politiet om at hun nå bor med sin bror som røyker hasj på daglig basis og at jeg ikke synes dette er et passelig sted å være med ett barn.

Dette gjorde jeg av ren hevn.

Hva tror dere skjer nå? Politiet virket svært interessert i opplysningene mine (fler enn jeg skriver om her).

Føler meg slem. Men kjenner også på en deilig følelse av...å ta igjen så det synger.

Kanskje hun slutter med å troppe opp hos politiet og anmelde meg nå. Det er svært ubehagelig med disse henvendelsene fra politiet på telefon.

Heldigvis blir det ikke noe av disse forsøkene på å anmelde meg fordi politiet synes det er tynt grunnlag.

Men jeg sitter og lurer på om noe kommer til å skje. Tror dere politiet drar hjem til dem?

Skrevet

Nei, det tror jeg nok ikke. Politiet har nok viktigere oppgaver å ta seg av og hvis du vil at noe skal gjøres så må du ringe barnevernet.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Nei, det tror jeg nok ikke. Politiet har nok viktigere oppgaver å ta seg av og hvis du vil at noe skal gjøres så må du ringe barnevernet.

Tror du ikke politiet kontakter barnevernet?

Skrevet

Tror du ikke politiet kontakter barnevernet?

Nei, det tror jeg ikke

Skrevet

Politiet kjenner nok til denne dama og tar ikke anmeldelsen av deg videre alvorlig vil jeg tro. :o)

At du har fortalt om hasjrøyking i et hjem med barn håper jeg derimot de tar på største alvor!

Skrevet

Politiet kjenner nok til denne dama og tar ikke anmeldelsen av deg videre alvorlig vil jeg tro. :o)

At du har fortalt om hasjrøyking i et hjem med barn håper jeg derimot de tar på største alvor!

Det er ikke ulovlig å røyke, det er bare ulovlig å kjøpe og selge.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Ja det håper jeg og. Altså at de tar hasjrøykingen og at hun bor i et slikt miljø på alvor.

Sønnen min var på fest for en stund siden. Voksne og ungdom. Naboen hadde ringt politiet og sagt at det var mindreårige som drakk alkohol på festen. Da kom politiet og barnevernsvakta. Kl 02 på natten.

Så jeg tror det blir tatt på alvor. Politimannen jeg snakket med sa han med en gang skulle gi beskjed med de som jobbet med slikt. Uten at jeg vet hva det egentlig betyr.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Det er ikke ulovlig å røyke, det er bare ulovlig å kjøpe og selge.

Er det lov å røyke hasj?

Er det helt ok da med barn tilstede?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du har gjort det helt korrekt. Du har gitt opplysninger som politiet vil bruke når de kontakter barnevernet.

Det er dessuten fortsatt ulovlig å bruke hasj.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Du har gjort det helt korrekt. Du har gitt opplysninger som politiet vil bruke når de kontakter barnevernet.

Ja, ok. Det var slik jeg trodde det ville bli. Takk!

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Synes du det var unødvendig, hevngjerrig og at jeg bare eskalerer konflikten ved å ha gjort dette?

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg vet egentlig svaret selv. Det er hevngjerrig. Men alikevel riktig å gjøre det. Og det kommer til å eskalere hele konflikten. Muligens. Kan jo hende hun blir redd og lar meg i fred også.

Skrevet

Er det lov å røyke hasj?

Er det helt ok da med barn tilstede?

Det er ulovlig å kjøpe, selge og besitte dvs eie.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Og ulovlig å røyke. Se svar i tråden fra NHD.

Skrevet

Det er legemiddelloven som regulerer forbud mot bruk av narkotika.

Skrevet

Og ulovlig å røyke. Se svar i tråden fra NHD.

Jeg har sjekket. Man får 6000 i bot og blir ikke tiltalt.

Skrevet

Det er legemiddelloven som regulerer forbud mot bruk av narkotika.

Det er ganske delte meninger om hva som er narkotika og ikke. Mange land og stater bruker cannabis på resept. Mens her kan vi få så mye morfin vi vil på blå resept.

Skrevet

Det er ganske delte meninger om hva som er narkotika og ikke. Mange land og stater bruker cannabis på resept. Mens her kan vi få så mye morfin vi vil på blå resept.

Det er ulike meninger om mye. Det endrer ikke det faktum at norsk lov sier at det er narkotika.

Skrevet

Jeg har sjekket. Man får 6000 i bot og blir ikke tiltalt.

Ja, en får bot fordi det er ulovlig.

Du får aldri bot for noe som er lovlig :-)

Skrevet

Ja, en får bot fordi det er ulovlig.

Du får aldri bot for noe som er lovlig :-)

Jeg er så gammel jeg vet du, tiden går så fort at jeg ikke helt ser at det har gått 40 år ;) Og jeg har fått to parkeringsbøter og det er ikke bare flaks, men jeg har stort sett holdt meg på riktig side av loven :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...