Gå til innhold

Alkohol og psykolog

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var hos psykologen min i dag og jeg innrømmet at jeg hadde en sprekk i forrige uke. Det var ubehagelig, men terapi skal vel ikke være noe kosetime heller. Vi snakket ikke om annet. Jeg er utrygg. Jeg kan ikke med hånden på hjertet si at jeg aldri skal drikke mer. Noe godt kom ut av drikkingen. Jeg merket at jeg ikke har kontroll. Har jeg først begynt, stopper jeg ikke. Det har jeg ikke klart å innrømme ovenfor meg selv før. Vi snakket om hvor livsviktig det er for barna at jeg ikke drikker. At jeg med de medisinene jeg tar absolutt ikke bør drikke.

Jeg skal på harrytur på lørdag og skal ikke kjøpe med meg noe alkohol hjem. Jeg tror det er viktig at jeg planlegger denne julen i detalj slik at jeg ikke sprekker. I det hele tatt er det viktig at jeg har et bevisst forhold til alkohol. Nyttårsaften er enkel. Da skal jeg kjøre. Tenk å starte det nye året med tømmermenn!

Jeg ringte sponsoren min i AA for å få råd. Ikke noe råd fra den kanten, men jeg skal kanskje dra på møte på søndag. AA møtene er viktige for meg, selv om jeg ikke har hoppet på 12 trinns programmet.

Akkurat det med drikking gjelder vel ikke bare meg. Alle vi her inne som står på medisiner bør være meget forsiktige.

God adventstid alle sammen!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du er på rett vei :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...