Sindrana Skrevet 7. desember 2011 Skrevet 7. desember 2011 Jeg blir så utrolig fort såret. Jeg tar alt personlig. Jeg har så tynn hud at jeg mest har lyst til å krype sammen til en liten ball og bare ligge under dyna å gråte. Ikke fordi jeg er lei meg, men fordi jeg blir så sliten av å overanalysere alt hele tiden. Jeg klarer ikke slå hodet av. Jeg tolker hver minste nyanse i en setning, i kroppspråkene til de rundt meg, analyserer blikkene til de i gangen. jeg blir så utrolig sliten. Jeg får ikke hodet til å slå av. Jeg er ikke psyk lenger, men jeg klarer ikke finne en måte å gjøre meg mindre sårbar på. Jeg vil så gjerne klare å komme meg gjennom en dag uten å føle at jeg gjør hverdagen verre for de rundt meg. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 7. desember 2011 Skrevet 7. desember 2011 Enten SSRI eller metakognitiv terapi. Du vil uansett ikke greie å lese andres følelser og tanker. Du kan like godt gi opp med en gang og finne noe mer konstruktivt å bruke tankekraften din på. 0 Siter
Sindrana Skrevet 7. desember 2011 Forfatter Skrevet 7. desember 2011 Enten SSRI eller metakognitiv terapi. Du vil uansett ikke greie å lese andres følelser og tanker. Du kan like godt gi opp med en gang og finne noe mer konstruktivt å bruke tankekraften din på. Takk for svar. Vet du har rett, det er derfor jeg forsøker å endre tankemønsteret mitt. Her jeg bor får jeg ikke behandler med avtale og eneste private alternativet koster 900kr timen. Har ikke råd til det nå. Vet du om det er en bok om metakognitiv terapi jeg kunne brukt på egenhånd? 0 Siter
Gjest fruitcake Skrevet 7. desember 2011 Skrevet 7. desember 2011 Lamictal har en god effekt hos meg mht sårbarhet. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 8. desember 2011 Skrevet 8. desember 2011 Takk for svar. Vet du har rett, det er derfor jeg forsøker å endre tankemønsteret mitt. Her jeg bor får jeg ikke behandler med avtale og eneste private alternativet koster 900kr timen. Har ikke råd til det nå. Vet du om det er en bok om metakognitiv terapi jeg kunne brukt på egenhånd? Nei, dessverre kjenner jeg ikke til noen slik selvhjelpsbok. Du kan prøve disse to linkene: http://www.kognitiv.no http://www.mct-institute.com/ 0 Siter
tjohei Skrevet 10. desember 2011 Skrevet 10. desember 2011 Takk for svar. Vet du har rett, det er derfor jeg forsøker å endre tankemønsteret mitt. Her jeg bor får jeg ikke behandler med avtale og eneste private alternativet koster 900kr timen. Har ikke råd til det nå. Vet du om det er en bok om metakognitiv terapi jeg kunne brukt på egenhånd? Jeg vet om flere: Sjef i eget liv. Å overvinne lavt selvbilde. Se deg rundt. En bok om sosial fobi. Å overvinne sjenase. Tenk deg glad. Husker ikke helt forfatterne men det er bl.a. Gillian Butler. Du kan sjekke dem ut på bokkilden.no 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.