Gondor Skrevet 7. desember 2011 Skrevet 7. desember 2011 Er det noe hold i at de med BP skal holde seg unna kaffe, sukker og alkohol? Leste det på en alternativside. Han hadde helbredet seg selv ved å kutte ut dette. 0 Siter
Gjest wowh Skrevet 7. desember 2011 Skrevet 7. desember 2011 Jeg merker en forskjell hvis jeg ikke drikker alkohol, eller er meget moderat med dette. Å holde meg unna sukker har også en viss effekt, føler meg mere stabil på en måte. Kaffe i små mengder går bra, men drikker jeg for mye får jeg "koffeinangst". 0 Siter
Gondor Skrevet 7. desember 2011 Forfatter Skrevet 7. desember 2011 Jeg merker en forskjell hvis jeg ikke drikker alkohol, eller er meget moderat med dette. Å holde meg unna sukker har også en viss effekt, føler meg mere stabil på en måte. Kaffe i små mengder går bra, men drikker jeg for mye får jeg "koffeinangst". Takk for svar. Jeg har nettopp begynt med suketter i teen og jeg drikker i hvert fall 1,5 liter per dag. Når jeg holder meg edru merker jeg en markant forskjell. Kaffe vet jeg ikke. Men er det noen vitenskapelig grunnlag for å si at man skal holde seg unna? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 7. desember 2011 Skrevet 7. desember 2011 BP og alkohol går dårlig sammen. Personer med BP bør aldri drikke mer enn 1 alkoholenhet per døgn. 0 Siter
Gjest Definer Skrevet 7. desember 2011 Skrevet 7. desember 2011 BP og alkohol går dårlig sammen. Personer med BP bør aldri drikke mer enn 1 alkoholenhet per døgn. ''1 alkoholenhet'' En boks eller flaske øl? Et glass vin? Et glass drink? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 7. desember 2011 Skrevet 7. desember 2011 ''1 alkoholenhet'' En boks eller flaske øl? Et glass vin? Et glass drink? Korrekt :-) 0 Siter
Gjest Opplysningene Skrevet 7. desember 2011 Skrevet 7. desember 2011 ''1 alkoholenhet'' En boks eller flaske øl? Et glass vin? Et glass drink? Fra wikipedia: Alkoholenhet (AE) er i Norge definert som 15 ml (12,8 g) ren alkohol, og tilsvarer omtrent: Eksempler på 1 alkoholenhet er: En flaske (33 cl) pils på 4,5 vol % Et glass (15 cl) vin på 12 vol % Et lite glass (7,5 cl) sterkvin 20 vol % Et lite glass (4 cl) brennevin 40 vol % 0 Siter
Gjest wowh Skrevet 7. desember 2011 Skrevet 7. desember 2011 BP og alkohol går dårlig sammen. Personer med BP bør aldri drikke mer enn 1 alkoholenhet per døgn. Hva om man samler opp alle disse enhetene til et julebord? :-) 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 7. desember 2011 Skrevet 7. desember 2011 Hva om man samler opp alle disse enhetene til et julebord? :-) Det blir uensett ikke mer enn en AE på julebordet med mindre det varer mer enn et døgn :-) 0 Siter
Gjest wowh Skrevet 8. desember 2011 Skrevet 8. desember 2011 Det blir uensett ikke mer enn en AE på julebordet med mindre det varer mer enn et døgn :-) Nei, så lange julebord har vi ikke her jeg bor :-) 0 Siter
ethodeforan Skrevet 8. desember 2011 Skrevet 8. desember 2011 BP og alkohol går dårlig sammen. Personer med BP bør aldri drikke mer enn 1 alkoholenhet per døgn. Hva er case scenario med lamictal og seroquel ? Når man innatar mer enn en AE? 0 Siter
swingstang Skrevet 8. desember 2011 Skrevet 8. desember 2011 BP og alkohol går dårlig sammen. Personer med BP bør aldri drikke mer enn 1 alkoholenhet per døgn. Når det gjelder kaffe så kunne jeg bli helt propell av det hvis jeg var gira fra før. 0 Siter
Gjest tulamoi Skrevet 8. desember 2011 Skrevet 8. desember 2011 BP og alkohol går dårlig sammen. Personer med BP bør aldri drikke mer enn 1 alkoholenhet per døgn. Hvorfor det? Hva skjer når personer med bp drikker alkohol i forhold til andre? Gjør det at bipolare ikke greier komme seg opp om morgenen og møte til skole og jobb eller har de vanskeligere for å si stopp når de først drikker, slk at de blacker og ligger rundt? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.