Gå til innhold

BP og nytelsesmidler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe hold i at de med BP skal holde seg unna kaffe, sukker og alkohol? Leste det på en alternativside. Han hadde helbredet seg selv ved å kutte ut dette.

Skrevet

Jeg merker en forskjell hvis jeg ikke drikker alkohol, eller er meget moderat med dette. Å holde meg unna sukker har også en viss effekt, føler meg mere stabil på en måte. Kaffe i små mengder går bra, men drikker jeg for mye får jeg "koffeinangst".

Skrevet

Jeg merker en forskjell hvis jeg ikke drikker alkohol, eller er meget moderat med dette. Å holde meg unna sukker har også en viss effekt, føler meg mere stabil på en måte. Kaffe i små mengder går bra, men drikker jeg for mye får jeg "koffeinangst".

Takk for svar. Jeg har nettopp begynt med suketter i teen og jeg drikker i hvert fall 1,5 liter per dag. Når jeg holder meg edru merker jeg en markant forskjell. Kaffe vet jeg ikke. Men er det noen vitenskapelig grunnlag for å si at man skal holde seg unna?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

BP og alkohol går dårlig sammen. Personer med BP bør aldri drikke mer enn 1 alkoholenhet per døgn.

Gjest Definer
Skrevet

BP og alkohol går dårlig sammen. Personer med BP bør aldri drikke mer enn 1 alkoholenhet per døgn.

''1 alkoholenhet''

En boks eller flaske øl? Et glass vin? Et glass drink?

Skrevet

''1 alkoholenhet''

Korrekt :-)

Gjest Opplysningene
Skrevet

''1 alkoholenhet''

Fra wikipedia:

Alkoholenhet (AE) er i Norge definert som 15 ml (12,8 g) ren

alkohol, og tilsvarer omtrent:

Eksempler på 1 alkoholenhet er:

En flaske (33 cl) pils på 4,5 vol %

Et glass (15 cl) vin på 12 vol %

Et lite glass (7,5 cl) sterkvin 20 vol %

Et lite glass (4 cl) brennevin 40 vol %

Skrevet

Hva om man samler opp alle disse enhetene til et julebord? :-)

Skrevet

Hva om man samler opp alle disse enhetene til et julebord? :-)

Det blir uensett ikke mer enn en AE på julebordet med mindre det varer mer enn et døgn :-)

Skrevet

Det blir uensett ikke mer enn en AE på julebordet med mindre det varer mer enn et døgn :-)

Nei, så lange julebord har vi ikke her jeg bor :-)

Skrevet

Hva er case scenario med lamictal og seroquel ?

Når man innatar mer enn en AE?

Skrevet

Når det gjelder kaffe så kunne jeg bli helt propell av det hvis jeg var gira fra før.

Gjest tulamoi
Skrevet

Hvorfor det? Hva skjer når personer med bp drikker alkohol i forhold til andre? Gjør det at bipolare ikke greier komme seg opp om morgenen og møte til skole og jobb eller har de vanskeligere for å si stopp når de først drikker, slk at de blacker og ligger rundt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...