Gå til innhold

depresjon og arbeid

Gjest Gløggogpepperkaker

Anbefalte innlegg

Gjest Gløggogpepperkaker
Skrevet

Man hører om inkluderende arbeidsliv, sykenærvær osv men jeg opplever det ikke sånn på min arbeidsplass. Jeg må til enhver tid prestere best mulig,ellers blir det klager fra kollegaer og leder. I en periode en tid tilbake ble jeg bedt om å sykemelde meg fordi jeg hadde problemer med konsentrasjonen pga at jeg var midt oppi et samlivsbrudd.

Nå kjenner jeg at jeg er deprimert, det kommer gjerne om høsten. Alt føles tungt, hjemme og på jobb. Jeg tar meg nær at kritikk, og det er mer kritikk enn positiv tilbakemelding på mitt arbeidssted nå. Jeg føler at det blir kritikk uansett på hvilken måte jeg gjør ting og at jeg like godt kan gi opp da det uansett aldri blir bra nok for leder.

Når jeg prøver å se på situasjonen med friske briller så mener jeg at lederen er kontroll real og ikke stoler på ansatte, og ikke blir fornøyd hvis ikke ting blir gjort nøyaktig slik vedkommende ville gjort det selv. På en annen side ser jeg at når jeg er

deprimert så har jeg ikke hodet helt med meg, glemmer ting og sliter med konsentrasjon, og dermed også gjør mer feil.

Er det plass for slikt i en jobbsituasjon? Eller er det best å være borte fra jobb når man ikke greier 100 prosent? Jeg føler ikke at Jobbsituasjonen er god nå, all kritikken gir meg bare flere tyngre tanker om å ikke strekke til, å ikke få til noe. Jeg vil på jobb men er det best om jeg ikke er der?

Gjest fruitcake
Skrevet

Det finnes en del sjefer der ute som kunne nyttiggjort seg enkel psykologi. Man får ikke medarbeidere til å yte bedre og samtidig trives/vokse i sin rolle i bedriften, ved å stadig hakke på dem. Vet om sjefer som skulle vært en tur innom psykiatrien og fått et mer realistisk syn på seg selv og sine omgivelser. Selvsagt må man tåle kritikk, men kritikk må jo være konstruktiv. Da forstår man hvorfor kritikken kommer, og kan finne ut hva man kan gjøre med det, og gjøre det. Tror neppe de fleste yter 100% hele tiden på jobb - men jeg er enig i at det bør være et mål å ikke gjøre mindre enn sitt beste.

Skrevet

Prøv å skap en avstand mellom deg og arbeidsplassen.Tenk at det er et sted hvor du skal teste ut hva du orker og tåler. Det er jo mulig å gi tilbakemelding til sjefen hvis du tør det. Slik tenker jeg isåfall. At jeg skal trene meg opp til ikke å bli fornærmet eller såret av kritikk, men bare lære av det. I verste fall får jeg slutte hvis det blir for tøft for meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...