Gå til innhold

Lite hensiktsmessig sted å bo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Per dagsdato så bor jeg i et bofellesskap med tre andre personen.

Vi er tre jenter 23-24. To av oss jentene fungerer helt fint sammen på det praktiske/husarbeid/rydding.

Problemet der i gården er vel at jeg synes hu er slitsom. Snakker høyt,fort og uten mulighet for at jeg kan få sagt det jeg vil når hu er i den "state of mind". Kommer ofte hjem fra jobb sint og irritert. Tar du ut på første og beste hjemme. Har en følelsesmessig reaksjon som er helt ekstrem noen ganger.

Og er fryktelig negativ. Slik som jeg ser det så sliter hu med personlige ting men nekter å innse dette. Røyker heller weed og kaller det "medisinen" sin. Det må hu forsåvidt få lov til å gjøre. Men er skeptisk til psykolog hjelp og medisiner. Tenker at det er en grunn til at hu er som hu er.

Siste jenta jeg bor med gjør sjeldent noe husarbeid. Og når hu først er hjemme så er det ikke tegn til noe intiativ. Rot som ligger rundt og forstår ikke hva orden er for noe.

For en tid tilbake så begynte hu i en ny jobb. Og var glad på hennes vegne. Så kom hu hjem med hjertebank og super stressa. Utrolig innlukka og klarte ikke si så mye.

Så jo med engang at dette var muligens et panikkanfall. Og fortalte henne det. Legen hennes var enig etter et besøk. Anbefalte psykolog og medisiner. Og seneste tiden fortrenger hu det hu opplever. Ute og raver på byen og er på nach til 11-tiden om morningen så og si hver helg.

Siste karen jeg bor med han gir fullstendig faen i alt. Han sitter inne på rommet sitt. Spiller pc-spill og drikker øl. Og han drikker seg dritafull. Setter på høy musikk mitt i uka når folk ligger og sover,altså mitt på natta. Vi har flere ganger gitt beskjed om at dette er uakseptabelt. Dette forstår han ikke. Og lurer på hvorfor vi blir så sinte når klokka er 02.30 på natta når vi banker på døra hans.

Han er utrolig asosial. Ikke sett at han har hatt no særlig med besøk siden jeg flyttet inn i juni. Virker som han lukker seg totalt inn i sin egen verden. Og ikke tar inn over seg hva som skjer utenfor rommet hans. Noen ganger kommer han ut og er blid og tror ikke kan forstår hva han har holdt på med. Akkurat som det er normalt i hans hodet. Slått meg mange ganger at han sliter enormt psykisk. Personlighetsforstyrrelse/schizofreni av no slag. Men umulig å si noe om ettersom jeg ikke har faglig bakgrunn.

Så dette er altså min bo situasjon. Veldig hensiktsmessig å bo i en slik atmosfære. Spesielt siden jeg har altfor ofte en tendens til å ta ansvar for andre. uten å utrykke meg, sinne som bobler opp og som jeg ikke får ut. Det kommer ut i psykolog timer eller hvis jeg snakker med venner og familie.

Har nok med mitt eget. Og vet hva som må til for at jeg får ro. Flytte ut,er ferdig med å bo sammen med andre, finne meg et eget sted. Hvor det er stille rolig og jeg kan bruke energien min på meg og hvordan jeg skal få det bedre.

Har dog tatt det opp med han mannen jeg bor med. Snakket en halvtime om alt som plager meg og irriteret meg. Og han sier at han skal ta det til etterretning. Men i går natt braket det løs igjen.

Trengte bare å få det ut.... Peeww... Så slipper irritasjonen å ligge der i hele dag.

Og nekter å legge meg ned å være deppa i hele dag. Da blir det bare enda verre og det ene utløser det andre osv...

Skrevet

Antar at økonomien er en faktor? Snakk med boligkontoret i din kommune/bydel. Du kan ha krav på bostøtte og/eller startlån.

Skrevet

Det høres ut som du har lyst til å flytte.

Hehe det er korrekt Cathlin.

Trenger å fokusere på meg selv og mine ting.

Skrevet

Antar at økonomien er en faktor? Snakk med boligkontoret i din kommune/bydel. Du kan ha krav på bostøtte og/eller startlån.

Ja.

Jeg har vært og sjekket det opp. Har krav på bostøtte.

Sitter mest å kvier meg til å flytte igjen, da jeg flyttet inn i juni.

Får bli til våren. Hang in there.. hehe

Skrevet

Ja.

Skrevet

Ja.

Jeg vet ikke hvor du bor, men det er generelt sett flere som flytter om vår/sommer (studenter), så da blir det mer konkurranse i leiemarkedet, samtidig som flere hybler frigis, såklart. Jeg bare lurer på om det er lettere å finne seg et sted å bo på denne tiden av året, men det finner du ut av.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...