Gå til innhold

A dangerous method - bok?

Anbefalte innlegg

Gjest jif våtmopp
Skrevet

Jeg så denne filmen på kino i dag. Jeg er imidlertid helt sikker på at jeg har lest historien før, men i en bok. Stemmer dette? Kan noen i så fall gi meg navn og forfatter på boka? Når jeg googler nå får jeg bare opp filmen og har ikke funnet noen henvisninger til bok, men jeg kan ikke forstå at jeg husker så feil.

Skrevet

Bok og film kan ha helt forskjellige titler. Hva handlet den om da?

Gjest juf våtmopp
Skrevet

Bok og film kan ha helt forskjellige titler. Hva handlet den om da?

På slutten av første verdenskrig er Zürich og Wien settingen for en mørk historie om seksuelle og intellektuelle oppdagelser. Basert på sanne hendelser, tar filmen et glimt inn i det konfliktfylte forholdet mellom den lovende psykiateren Carl Jung, hans mentor Sigmund Freud og Sabina Spielrein - den vakre men forstyrrede kvinnen som kommer mellom dem. Deres personlige utforskning av sensualitet, ambisjoner og svik driver Jung, Freud og Sabina til å utfordre, og for all tid endre moderne tenking.

A Dangerous Method handler om utviklingen av psykoanalysen og konflikten mellom analysens foregangsmenn

Skrevet

På slutten av første verdenskrig er Zürich og Wien settingen for en mørk historie om seksuelle og intellektuelle oppdagelser. Basert på sanne hendelser, tar filmen et glimt inn i det konfliktfylte forholdet mellom den lovende psykiateren Carl Jung, hans mentor Sigmund Freud og Sabina Spielrein - den vakre men forstyrrede kvinnen som kommer mellom dem. Deres personlige utforskning av sensualitet, ambisjoner og svik driver Jung, Freud og Sabina til å utfordre, og for all tid endre moderne tenking.

A Dangerous Method handler om utviklingen av psykoanalysen og konflikten mellom analysens foregangsmenn

Ringer ingen bjeller ang. bok, men det høres ikke helt ut til å være noe jeg ville lest heller så det er kanskje ikke noe rart. :o)

Håper du finner ut av det!

Gjest Middelthon
Skrevet

"Sabina" av Karsten Alnæs kanskje? Har ikke lest den selv,og ikke sett filmen, men temaet er ihvertfall det samme.

Gjest Jif våtmopp
Skrevet

"Sabina" av Karsten Alnæs kanskje? Har ikke lest den selv,og ikke sett filmen, men temaet er ihvertfall det samme.

Hmm... Kanskje det. Jeg fant den som e-bok og det var kanskje noe kjent. Tusen takk

Gjest Mr. Remlow
Skrevet

Var filmen bra?

Jeg har SÅ lyst til å se den!

Gjest Jif våtmopp
Skrevet

Var filmen bra?

Jeg har SÅ lyst til å se den!

Jeg synes egentlig ikke det. Jeg likte boka, men det var et eller annet med filmen som ikke falt helt i smak. Kan imidlertid ikke helt sette ordet på hva akkurat her og nå. Mulig det går opp for meg etterhvert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...