Gjest jif våtmopp Skrevet 8. desember 2011 Skrevet 8. desember 2011 Jeg så denne filmen på kino i dag. Jeg er imidlertid helt sikker på at jeg har lest historien før, men i en bok. Stemmer dette? Kan noen i så fall gi meg navn og forfatter på boka? Når jeg googler nå får jeg bare opp filmen og har ikke funnet noen henvisninger til bok, men jeg kan ikke forstå at jeg husker så feil. 0 Siter
Lillemus Skrevet 8. desember 2011 Skrevet 8. desember 2011 Bok og film kan ha helt forskjellige titler. Hva handlet den om da? 0 Siter
Gjest juf våtmopp Skrevet 8. desember 2011 Skrevet 8. desember 2011 Bok og film kan ha helt forskjellige titler. Hva handlet den om da? På slutten av første verdenskrig er Zürich og Wien settingen for en mørk historie om seksuelle og intellektuelle oppdagelser. Basert på sanne hendelser, tar filmen et glimt inn i det konfliktfylte forholdet mellom den lovende psykiateren Carl Jung, hans mentor Sigmund Freud og Sabina Spielrein - den vakre men forstyrrede kvinnen som kommer mellom dem. Deres personlige utforskning av sensualitet, ambisjoner og svik driver Jung, Freud og Sabina til å utfordre, og for all tid endre moderne tenking. A Dangerous Method handler om utviklingen av psykoanalysen og konflikten mellom analysens foregangsmenn 0 Siter
Lillemus Skrevet 8. desember 2011 Skrevet 8. desember 2011 På slutten av første verdenskrig er Zürich og Wien settingen for en mørk historie om seksuelle og intellektuelle oppdagelser. Basert på sanne hendelser, tar filmen et glimt inn i det konfliktfylte forholdet mellom den lovende psykiateren Carl Jung, hans mentor Sigmund Freud og Sabina Spielrein - den vakre men forstyrrede kvinnen som kommer mellom dem. Deres personlige utforskning av sensualitet, ambisjoner og svik driver Jung, Freud og Sabina til å utfordre, og for all tid endre moderne tenking. A Dangerous Method handler om utviklingen av psykoanalysen og konflikten mellom analysens foregangsmenn Ringer ingen bjeller ang. bok, men det høres ikke helt ut til å være noe jeg ville lest heller så det er kanskje ikke noe rart. ) Håper du finner ut av det! 0 Siter
Gjest Middelthon Skrevet 8. desember 2011 Skrevet 8. desember 2011 "Sabina" av Karsten Alnæs kanskje? Har ikke lest den selv,og ikke sett filmen, men temaet er ihvertfall det samme. 0 Siter
Gjest Jif våtmopp Skrevet 8. desember 2011 Skrevet 8. desember 2011 Kan du gi en link til filmen? Den går da vel på alle kinoer for tiden, men f.eks her: http://www.filmfront.no/review/2398 0 Siter
Gjest Jif våtmopp Skrevet 8. desember 2011 Skrevet 8. desember 2011 "Sabina" av Karsten Alnæs kanskje? Har ikke lest den selv,og ikke sett filmen, men temaet er ihvertfall det samme. Hmm... Kanskje det. Jeg fant den som e-bok og det var kanskje noe kjent. Tusen takk 0 Siter
Gjest Mr. Remlow Skrevet 9. desember 2011 Skrevet 9. desember 2011 Var filmen bra? Jeg har SÅ lyst til å se den! 0 Siter
Gjest Jif våtmopp Skrevet 9. desember 2011 Skrevet 9. desember 2011 Var filmen bra? Jeg har SÅ lyst til å se den! Jeg synes egentlig ikke det. Jeg likte boka, men det var et eller annet med filmen som ikke falt helt i smak. Kan imidlertid ikke helt sette ordet på hva akkurat her og nå. Mulig det går opp for meg etterhvert. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.