Gå til innhold

Alkoholenhet - NHD

Gjest Lurer på hvorfor

Anbefalte innlegg

Gjest Lurer på hvorfor
Skrevet

Du skriver at folk med BP ikke bør drikke mer enn 1 alkoholenhet pr døgn. Hvorfor ikke?

Hva med tomtebrygg? Er litt alkohol i den, jeg drakk den som brus (flere glass), og ble faktisk brisen.....

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Fordi det øker sannsynligheten for å utløse en ny episode.

Skrevet

Oj. Det var jeg ikke klar over. Jeg trodde at alk + meds kunne forgifte kroppen, ikke at det kunne trigge en ny episode. Dette har ikke psykiateren min nevnt for meg.

Skrevet

Oj. Det var jeg ikke klar over. Jeg trodde at alk + meds kunne forgifte kroppen, ikke at det kunne trigge en ny episode. Dette har ikke psykiateren min nevnt for meg.

Relativt ny viten. Jeg har skjerpet opplysningene om dette til mine pasienter i løpet av det siste året.

Alkohol og BP er et langt større problem enn det en har vært klar over/fortalt om tidligere.

Skrevet

Relativt ny viten. Jeg har skjerpet opplysningene om dette til mine pasienter i løpet av det siste året.

Alkohol og BP er et langt større problem enn det en har vært klar over/fortalt om tidligere.

Nå begynner dette å bli veldig enkelt for meg. Jeg må holde meg edru for barnas skyld og for min egen helses skyld. Fri og bevare meg vel for en ny episode. Det blir med det ene glasset rødvin på julaften.

Takk for opplysningen. Den er gull verdt.

Gjest Ladytron
Skrevet

Gjelder dette for tilbakevendende depresjon også?

Annonse

Gjest Jeg skulle gjerne hatt svar.
Skrevet

Tusen takk for denne informasjonen. Har du tips om nettsted hvor man kan få oppdatert info ang BP?

Gjest Lurer på hvorfor
Skrevet

Ny episode av (hypo)mani eller depresjon?

Skrevet

Ny episode av (hypo)mani eller depresjon?

Ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...