Gjest thchrissiehansen Skrevet 10. desember 2011 Skrevet 10. desember 2011 Tanta mi er gravid og jeg fikk høre i dag at barnet kom til å dø pga. mangel av noe skjelett eller lignende på toppen av hodeskallen. Det jeg lurer på er hva som forårsaker dette,hva som skjer og hva det heter når barnet mangler dette. Håper du skjønner hva jeg mener. 0 Siter
Helmi Skrevet 11. desember 2011 Skrevet 11. desember 2011 Så trist å høre! Det som har skjedd, er sikkert det som kalles en "nevralrørsdefekt", en fosterskade som skjer veldig tidlig i svangerskapet. Det du forteller om, er nok det som kalles anencephali, som betyr at barnets hjerne og skalle ikke har utviklet seg riktig. Denne skaden er så alvorlig, at disse barna ikke har noen mulighet til å leve. En av årsakene til at slike nevralrørsdefekter oppstår, _kan_ være folatmangel hos mor. Det er derfor alle gravide (og de som planlegger å bli gravide) anbefales å spise folat. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.