Gondor Skrevet 11. desember 2011 Skrevet 11. desember 2011 Jeg har akkurat fylt opp dosetten min og kom på at jeg har fått escitalopram actavis istede for cipralex. Er det egentlig det samme, eller bør jeg be psykiateren min skrive på resepten at jeg kun skal ha cipralex og ingen kopi? Jeg vil ikke risikere noe. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 11. desember 2011 Skrevet 11. desember 2011 Det er det samme. Tross dette bør du få psykiateren til å skrive samme medisin hver gang og krysse av for "Ikke generisk bytte". Det er no stort tull at pasienter skal få ulike generika fra gang til gang. Det fører til unødvendige bekymringer, og mange slutter med medisinen grunnet dette. 0 Siter
Gondor Skrevet 11. desember 2011 Forfatter Skrevet 11. desember 2011 Det er det samme. Tross dette bør du få psykiateren til å skrive samme medisin hver gang og krysse av for "Ikke generisk bytte". Det er no stort tull at pasienter skal få ulike generika fra gang til gang. Det fører til unødvendige bekymringer, og mange slutter med medisinen grunnet dette. Takk for svar. Det er sant det du sier. Jeg bekymrer meg. Cipralex kjenner jeg så godt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.