Gå til innhold

Vet ikke hva jeg skal gjøre...

Anbefalte innlegg

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg... tenker på å ta livet mitt... har tenkt på det mye i dag...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Er det ingen ting du ser frem til i livet?

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Er det ingen ting du ser frem til i livet?

Jeg tror ikke jeg vil oppnå noe av det jeg eventuelt hadde sett frem til...

Er bare samme plagsomme og ensomme liv jeg ser foran meg...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg tror ikke jeg vil oppnå noe av det jeg eventuelt hadde sett frem til...

Er bare samme plagsomme og ensomme liv jeg ser foran meg...

Har du/dere (du og terapauten) noen gang vurdert en eller annen for for støtte til å komme i aktivitet? Støttekontakt?

Gjest mening i galskapen
Skrevet

Trist å lese...

Jeg har lest en del av innleggene dine tidligere uten at jeg har svart. Jeg ser du sliter, og har problemer med å finne mening i tilværelsen. Jeg har også forstått det sånn at du ikke tror det finnes noe mer etter man dør.

Selv er jeg nysgjerrig og lurer på hva døden innebærer, så jeg leser en del om temaet uten å avgjøre om dette er sant eller ikke, men er åpen for at kanskje er det sånn. Ikke så lett å forstå, men denne historien om en nær døden opplevelse finner jeg veldig fascinerende. http://www.ildsjelen.no/wp-content/uploads/2009/05/mellen.pdf

For hvis det er sånn som denne mannen forteller, så finnes det en mening med hvert liv. Hvis det ikke skulle være noe mer enn at kroppen ligger å råtner på kirkegården etter man dør, så finner jeg det meningsløst, og forstår godt at folk ikke gidder å kjempe seg gjennom et meningsløst liv.

Om du skal gjøre bare en ting før du tar ditt eget liv, så ta deg tid til å lese denne historien.(den er lang) Den kan gi deg håp om et bedre liv, eller du blir litt mer forberedt på hva som venter etter at du dør.

Klem

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...