Gå til innhold

Legene sier jeg er forvirret - Nhd og andre

Anbefalte innlegg

Gjest Forvirrajenny
Skrevet

Jeg har i flere måneder slitt med at jeg til tider får svært dårlig hukommelse og sliter med at jeg føler meg overvåket.

Jeg har gått på medisiner i flere måneder - Zyprexa 5 mg morgen og 10 mg kveld og trilafon injeksjon.

Jeg har nå funnet ut at jeg kan klare meg uten medisiner så jeg har ikke tatt injeksjonen som planlagt og så har jeg ikke tatt tablettene mine siden i går morges.

Jeg var på sykehuset for kort tid tilbake og legene sa jeg var forvirret.

Jeg har følt at det har gått ganske greit etter jeg sluttet med medisiner.. føler meg ikke syk.

Jeg har funnet ut at noen overvåker meg og har hacket seg inn på pcen min og kan se alt jeg gjør. Og at andre folk som vil kan stjele tankene mine.

Jeg tror også jeg kan se ånder.

Jeg sover dårlig også.

Er dette et tegn på at jeg må ta medisinene mine eller kan jeg la vær siden jeg ellers føler meg så frisk?

Jeg får også sånne ekle tanker om at jeg skal drepe folk og meg selv som ikke er mine! Er dette farlig?

Må jeg på sykehus når jeg har det sånn?

Håper på svar

Gjest ørreten
Skrevet

''Jeg har funnet ut at noen overvåker meg og har hacket seg inn på pcen min og kan se alt jeg gjør. Og at andre folk som vil kan stjele tankene mine. Jeg tror også jeg kan se ånder. Jeg sover dårlig også. Er dette et tegn på at jeg må ta medisinene mine eller kan jeg la vær siden jeg ellers føler meg så frisk? Jeg får også sånne ekle tanker om at jeg skal drepe folk og meg selv som ikke er mine! Er dette farlig?''

Hva hadde du gitt av råd til noen som spurte deg om dette?

Skrevet

''Er dette et tegn på at jeg må ta medisinene mine eller kan jeg la vær siden jeg ellers føler meg så frisk?''

Les innlegget ditt. Er dette en frisk person? Tror du det er normalt og vanlig å gå rundt og tro at noen stjeler ens tanker? Og at noen ser alt du gjør via pc'n din?

Ta medisinene dine du. Du er ikke frisk.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du trenger helt åpenbart medisiner. Sannsynligvis er det også best at du tar et kortere opphold på sykehuset.

Gjest Forvirrajenny
Skrevet

Du trenger helt åpenbart medisiner. Sannsynligvis er det også best at du tar et kortere opphold på sykehuset.

Hva slags diagnose tror du jeg har NHD?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hva slags diagnose tror du jeg har NHD?

Jeg tror du har schizofreni. Begrunneslen er symptomet med tanketyveri.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...