Gå til innhold

NHD bp2 uten SS

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spurte i et tidligere innlegg om det var noen som hadde BP2 uten å bruke SS, men ingen svarte at de ikke brukte det. Spør derfor deg om det er noen du har i behandling som ikke bruker det.

Legen min mente at det var unødvendig da jeg ikke hadde problemer med hypomaniene. Har ikke hatt hypomani på flere år. Det er depresjonene som er problemet og for de får jeg AD og AP. Brukte tidliger lamictal, men kunne ikke bruke det lenger.

Burde jeg brukt SS likevel, og i tilfelle hvilke?

Skrevet

Hei. jeg fikk høre at AP også kan virke SS :)

Jeg spurte legen om fluanxol var stemningstabiliserende, men han sa nei. Jeg mente at jeg leste det en eller annen plass, men når han sa det ble jeg i tvil.

Skrevet

Jeg spurte legen om fluanxol var stemningstabiliserende, men han sa nei. Jeg mente at jeg leste det en eller annen plass, men når han sa det ble jeg i tvil.

Legen min har ihvertfall sagt at trilafon kan virke SS. Er ikke den noe i samme gata som fluanxol om jeg ikke tar feil?

Skrevet

Legen min har ihvertfall sagt at trilafon kan virke SS. Er ikke den noe i samme gata som fluanxol om jeg ikke tar feil?

Det er kanskje det.

Har du BP2 uten å bruke annet enn AP?

Skrevet

Det er kanskje det.

Har du BP2 uten å bruke annet enn AP?

Jeg brukte kun trilafon i en periode, men måtte dessverre ned i dose da jeg begynte å få noen rykninger. Så fikk jeg orfiril og står nå også på denne i tillegg til trilafon. Funker faktisk ikke så verst for meg. Jeg får fortsatt mine nedturer, men jeg er i grunnen mere stabil likevel når jeg tenker etter. Mindre angst har jeg også.

Skrevet

antipsykotika er stemnignsstabiliserende

aldri vært så stabil og velfungerende som da jeg brukte zyprexa.. bukte lamictal og, men ikke i virksom dose.(ifølge blodprøvene)

Skrevet

antipsykotika er stemnignsstabiliserende

aldri vært så stabil og velfungerende som da jeg brukte zyprexa.. bukte lamictal og, men ikke i virksom dose.(ifølge blodprøvene)

Legen sa at fluanxol ikke var SS, men kanskje han tar feil.

Skrevet

Legen sa at fluanxol ikke var SS, men kanskje han tar feil.

det er ikke SS, men det fungerer stemningsstabiliserende.

i tillegg til det antipsykotika så får du en stemningsstabiliserende effekt. det får du ikke ved antidepressiva (ikke hvis ud er bipolar)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ikke bry deg om hovedbetegnelsene. Mange AP fungerer som SS.

Det viktige er at du har det bra.

I de nye, norske behandlingsretningslinjene for BP foreslås det at en bruker betegnelsen antikonvulsiva i stedet for SS.

Skrevet

Ikke bry deg om hovedbetegnelsene. Mange AP fungerer som SS.

Det viktige er at du har det bra.

I de nye, norske behandlingsretningslinjene for BP foreslås det at en bruker betegnelsen antikonvulsiva i stedet for SS.

Takk for svar.

Jeg har prøvd å seponere fluanxol flere ganger, men ser at jeg har det best når jeg bruker de.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...