Gjest bølger Skrevet 12. desember 2011 Skrevet 12. desember 2011 Jeg spurte i et tidligere innlegg om det var noen som hadde BP2 uten å bruke SS, men ingen svarte at de ikke brukte det. Spør derfor deg om det er noen du har i behandling som ikke bruker det. Legen min mente at det var unødvendig da jeg ikke hadde problemer med hypomaniene. Har ikke hatt hypomani på flere år. Det er depresjonene som er problemet og for de får jeg AD og AP. Brukte tidliger lamictal, men kunne ikke bruke det lenger. Burde jeg brukt SS likevel, og i tilfelle hvilke? 0 Siter
Gjest spoorty Skrevet 12. desember 2011 Skrevet 12. desember 2011 Hei. jeg fikk høre at AP også kan virke SS 0 Siter
Gjest bølger Skrevet 12. desember 2011 Skrevet 12. desember 2011 Hei. jeg fikk høre at AP også kan virke SS Jeg spurte legen om fluanxol var stemningstabiliserende, men han sa nei. Jeg mente at jeg leste det en eller annen plass, men når han sa det ble jeg i tvil. 0 Siter
Gjest spoorty Skrevet 12. desember 2011 Skrevet 12. desember 2011 Jeg spurte legen om fluanxol var stemningstabiliserende, men han sa nei. Jeg mente at jeg leste det en eller annen plass, men når han sa det ble jeg i tvil. Legen min har ihvertfall sagt at trilafon kan virke SS. Er ikke den noe i samme gata som fluanxol om jeg ikke tar feil? 0 Siter
Gjest bølger Skrevet 12. desember 2011 Skrevet 12. desember 2011 Legen min har ihvertfall sagt at trilafon kan virke SS. Er ikke den noe i samme gata som fluanxol om jeg ikke tar feil? Det er kanskje det. Har du BP2 uten å bruke annet enn AP? 0 Siter
Gjest spoorty Skrevet 12. desember 2011 Skrevet 12. desember 2011 Det er kanskje det. Har du BP2 uten å bruke annet enn AP? Jeg brukte kun trilafon i en periode, men måtte dessverre ned i dose da jeg begynte å få noen rykninger. Så fikk jeg orfiril og står nå også på denne i tillegg til trilafon. Funker faktisk ikke så verst for meg. Jeg får fortsatt mine nedturer, men jeg er i grunnen mere stabil likevel når jeg tenker etter. Mindre angst har jeg også. 0 Siter
miakami Skrevet 12. desember 2011 Skrevet 12. desember 2011 antipsykotika er stemnignsstabiliserende aldri vært så stabil og velfungerende som da jeg brukte zyprexa.. bukte lamictal og, men ikke i virksom dose.(ifølge blodprøvene) 0 Siter
Gjest bølger Skrevet 12. desember 2011 Skrevet 12. desember 2011 antipsykotika er stemnignsstabiliserende aldri vært så stabil og velfungerende som da jeg brukte zyprexa.. bukte lamictal og, men ikke i virksom dose.(ifølge blodprøvene) Legen sa at fluanxol ikke var SS, men kanskje han tar feil. 0 Siter
miakami Skrevet 13. desember 2011 Skrevet 13. desember 2011 Legen sa at fluanxol ikke var SS, men kanskje han tar feil. det er ikke SS, men det fungerer stemningsstabiliserende. i tillegg til det antipsykotika så får du en stemningsstabiliserende effekt. det får du ikke ved antidepressiva (ikke hvis ud er bipolar) 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 13. desember 2011 Skrevet 13. desember 2011 Ikke bry deg om hovedbetegnelsene. Mange AP fungerer som SS. Det viktige er at du har det bra. I de nye, norske behandlingsretningslinjene for BP foreslås det at en bruker betegnelsen antikonvulsiva i stedet for SS. 0 Siter
Gjest bølger Skrevet 13. desember 2011 Skrevet 13. desember 2011 Ikke bry deg om hovedbetegnelsene. Mange AP fungerer som SS. Det viktige er at du har det bra. I de nye, norske behandlingsretningslinjene for BP foreslås det at en bruker betegnelsen antikonvulsiva i stedet for SS. Takk for svar. Jeg har prøvd å seponere fluanxol flere ganger, men ser at jeg har det best når jeg bruker de. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.