Gå til innhold

Anti-angst- og depresjonsmedisin uten vektøkning

Anbefalte innlegg

Gjest hipphipp
Skrevet

Hvilken type kan dere anbefale?

Jeg er forhenværende anorektiker og tror det er en mulighet for at vektøkning kan trigge tilbakefall.

Gjest hipphipp
Skrevet

Wellbutrin...

Skal ikke brukes hvis pas har hatt anorexi, står det....

Gjest hipphipp
Skrevet

Er det en unipolar eller bipolar depresjon?

Unipolar i den grad det faktisk er en depresjon. Hensikten skal være å gjøre mindre sårbar og grublete, og senke angstnivået.

Gjest fruitcake
Skrevet

Unipolar i den grad det faktisk er en depresjon. Hensikten skal være å gjøre mindre sårbar og grublete, og senke angstnivået.

Mindre sårbar, grublete, stabilitet: Lamictal (skal være vektnøytralt)

Angst/depresjon: Fortrinnsvis Cipralex eller Seroxat (godt dokumentert på angst/dep. Noen kan få vektbivirkninger, andre ikke. Det er vel i tilfelle doseavhengig også).

Fontex er vektnøytralt, men vet ikke om det har like god dokumentert virkning på angst.

Kombinasjonen av Lamictal og SSRI funker for meg, og vekten min er ikke gått opp.

Ellers for uro/anspenthet/angst: Atarax. Ikke vanedannende. Skal ikke ha påvirkning på vekt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...