Gå til innhold

Unipolar,bipolar depresjon eller Bp2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er forskjellen på disse ?

Synes det er vanskelig å forstå forskjellen...

Gjest Finner ikke et fornuftig nickname
Skrevet

Me too!

Noen sier jeg er BP2 (Uten manier) og noen sier Unipolardepresjon!

Gjest litt om dette
Skrevet

Ved bipolar 1 har en episoder med mani og depresjoner. Ved bipolar 2 har en hypomanier og depresjoner, og ved unipolare svinger en kun ned. Men, noen som svinger bare ned har kanskje ikke hatt en hypomani enda, dermed kan de derfor befinne seg innen det bipolare spekteret. Ved bipolar 3 reagerer en ved bruk av AD og svinger oppover.

Jeg tror ikke dette er feil i hvert fall.

Gjest litt om dette
Skrevet

Me too!

Det er noe med at depresjonene kan opptre litt annerledes når de er innenfor det bipolare spekteret i forhold til vanlige depresjoner utenfor spekteret. Derfor er det noen med unipolar lidelse, som enda ikke har hatt mani eller hypomani, som kanskje har større sannsynlighet enn andre for å tilhøre det bipolare spekteret.

Skrevet

Me too!

Kanskje man får smøre seg med tålmodighet og jobbe sakte men sikkert fremover.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...