Gå til innhold

Dårlig liv?

Anbefalte innlegg

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Er så frustrert fordi jeg mener jeg har så dårlig liv.

Men har jeg egentlig det? Mange har det langt verre.

Det har vel kanskje med at jeg ønsker å "søke lykken", uten at jeg faktisk gjør noe med det... som gjør meg frustrert...

Skrevet

Hei!

Ja noen ganger virker det på meg som du ikke vil gjøre annet enn å klage på din situasjon.

Klage fører bare frem hvis man så forsøker ta noen konstruktive tak med noe i livet sitt.

Men kanskje du gjør det uten at jeg vet det.

Jeg skrev til en mann nå i går at enten fikk det bli sånn med den saken eller så kunne han vennligst la være å skrive til meg. han ble sur og lar delvis være, men det kommer "gnålig inni mellom" men jeg svarer ikke, for jeg sa hvordan det hele skulle være og hører han ikke får han klage sin nød et annet sted.

jeg mener bare at man må også gjøre noen selv, eller går ingenting frem i ens liv.

Skrevet

Hei!

Jeg hadde aldri villet ha meg selv som psykiater, jeg hadde fått kløe i ørene fort. Min psykiater syns det hadde vært en umulighet for meg å være psykiater.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Hei!

Ja noen ganger virker det på meg som du ikke vil gjøre annet enn å klage på din situasjon.

Klage fører bare frem hvis man så forsøker ta noen konstruktive tak med noe i livet sitt.

Men kanskje du gjør det uten at jeg vet det.

Jeg skrev til en mann nå i går at enten fikk det bli sånn med den saken eller så kunne han vennligst la være å skrive til meg. han ble sur og lar delvis være, men det kommer "gnålig inni mellom" men jeg svarer ikke, for jeg sa hvordan det hele skulle være og hører han ikke får han klage sin nød et annet sted.

jeg mener bare at man må også gjøre noen selv, eller går ingenting frem i ens liv.

Jeg må gjøre noe ja!!! :-)

Men hva... hva...

Skrevet

Men hva... hva...

Spar opp penger og kom paa besoek til meg ;)

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Spar opp penger og kom paa besoek til meg ;)

Hehe. :-)

Skrevet

Jeg prøver å være tilstede her og nå. Fokusere på det som jeg er "i" om det gir noen mening.

Prøve å se små små gleder. En kopp te, et vennlig smil fra noen eller at man gjør noe man liker.

Kan hvertfall lette litt på dette sløret om at livet er så dårlig.

Det løser såklart ikke alt å fokusere på her og nå.

Man må jobbe og jobbe fremover. Men tror det er viktig å være der man er. Ønsker er fint. Men ikke se altfor langt frem.

Skriv ned en god ting som skjer om dagen. Vet at det kanskje virker som et betydelig liten greie å gjøre. Etterhvert vil jo det du har skrevet ned bli lengre og lengre... :)

Tenker at det er viktig å være snill med seg selv. Sammenlign deg selv med deg selv og ikke alle andre.

Finnes mange krav der ute som egentlig til syvende og sist er ubetydelig. Som status; penger, materialistiske ting...

Og har man det dårlig så får man det ikke noe bedre etter min mening å fylle livet med slike ting.

Såklart er det handy å kunne betale regninger og mat... 'Tror du skjønner hvor jeg vil.

Håper det var noe som var fint å lese i det jeg skrev :)

Skrevet

Men hva... hva...

Hei!

Du vet jeg spør en hel del her på forumet, jeg får gode svar, jeg tar dem til etterretning, det betyr ikke at jeg ikke kan slite på nytt med det samme, men jeg prøver å gjøre noe aktivt for å få det bedre.

feks, gjøre noe jeg ikke liker, men må.

Feks bestemme meg for å prøve noe jeg ikke mestrer selv om jeg kanskje gjør det dårlig likevel, til slutt blir det kanskje litt bedre.

jeg vet jo ikke hva du vil, men det er viktig å ha noe å gjøre hver dag, faste tider å stå opp, faste gjøremål, faste aktiviteter, enten det er å studere, gå på arbeide, eller annen form for aktivitet.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Bor du i Oslo? Da kan jeg skaffe deg jobb som privatlærer i matte etter jul ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...