Gå til innhold

Nozinan

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tatt opp Sobrilbruk med fastlege og psykolog.

De mener jeg ikke tar så mange, men jeg synes det blir det, jeg må ha nesten hver dag, 1-2 stk. Kroppen er i ulage, masse spenninger og uro.

Cipralex kunnne jeg ikke bruke pga økt angst.

Nå har nok legen og psykologen i fellesskap funnet ut at jeg skal prøve Nozinan. Noen med erfaring med disse for angst og uro? Utmattelse?

På forhånd takk om dere vil dere erfaring med meg.

Skrevet

Hei Hønemoren,

Jeg vil råde deg til å prøve deg frem forsiktig med hvor mye du trenger for å få ønsket effekt. Nozinan i større mengder enn du tåler/trenger kan slå deg skikkelig ut. Det kan også i noen tilfeller gi blodtrykksfall. En alminnelig bivirkning er munntørrhet, men det er jo ikke farlig.

Hvis du kommer til å gå fast på Nozinan, og plages med munntørrhet, så kan du nevne dette neste gang du er hos tannlegen. Enkelte medikamenter gir et fratrekk fra tannlegeutgiftene. Tannlegen vil i så tilfelle fylle ut et skjema til Helfo som du skal signere og sende.

Bare et lite tips :o)

Lykke til! Håper du kommer frem til en løsning som er god for deg.

Gjest fluanxol
Skrevet

Hva med fluanxol. Det er det eneste utenom benzo som har virket på min angst.

Jeg er enig med deg i at å ta sobril hver dag er alt for mye, og i lengden vil det øke angsten din.

Skrevet

Hei Hønemoren,

Jeg vil råde deg til å prøve deg frem forsiktig med hvor mye du trenger for å få ønsket effekt. Nozinan i større mengder enn du tåler/trenger kan slå deg skikkelig ut. Det kan også i noen tilfeller gi blodtrykksfall. En alminnelig bivirkning er munntørrhet, men det er jo ikke farlig.

Hvis du kommer til å gå fast på Nozinan, og plages med munntørrhet, så kan du nevne dette neste gang du er hos tannlegen. Enkelte medikamenter gir et fratrekk fra tannlegeutgiftene. Tannlegen vil i så tilfelle fylle ut et skjema til Helfo som du skal signere og sende.

Bare et lite tips :o)

Lykke til! Håper du kommer frem til en løsning som er god for deg.

Takk for svar.

Ja, nå må jeg jo prøve Nozinal siden resepten ligger klar på apoteket. Skal ha Fluanxol i "bakhldet": Legen min har sagt at vi må prøve oss fram med forskjellige medisiner.

Jeg kommer til å ta minste dose, er ikke glad i piller, men må man så må man, når uroen herjer som verst.

Tusen takk for at du svarte.

Skrevet

Hva med fluanxol. Det er det eneste utenom benzo som har virket på min angst.

Jeg er enig med deg i at å ta sobril hver dag er alt for mye, og i lengden vil det øke angsten din.

Prøver Nozinan nå siden resepten allerede ligger på apoteket, men skal ha Fluanxol i "bakholdet". Nevne det om ikke Nozinan fungerer.

Skrevet

Jeg bruker zyprexa, 3,75 mg smeltetablett mot min angst.

(Har vært utmattet siden 1994 jeg, og alle blodprøver ok.) Så det går an å være "frisk" og alikevel ikke orke noen ting.

Skrevet

Jeg bruker zyprexa, 3,75 mg smeltetablett mot min angst.

(Har vært utmattet siden 1994 jeg, og alle blodprøver ok.) Så det går an å være "frisk" og alikevel ikke orke noen ting.

Takk for svar, ink.

Godt å høre at det går an å være frisk selv om man ikke orker ting. Har jo tatt blodprøver både i vår og i høst og alt normalt, ikke gått ned i vekt heller. Matlysten grei i perioder når jeg ikke har det så aller verst, men ikke så bra når angsten herjer. Er det sånn med deg også?

Har du mange "vondter" du også? Synes hele kroppen er ute av balanse, jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...