Gå til innhold

GJELD ETTER MANI

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg opparbeidet meg kredittkortgjeld mens jeg var hypoman før innleggelse og i manisk fase under behandling. Det er samlet en betydelig sum og jeg har ikke mulighet til å tilbakebetale med min inntekt.

Jeg har fått det fryst hos forliksrådet, men gjelden består.

Snakket med min psykiater om dette og han kunne skrive en legeerklæring på at jeg var syk i perioden. Jeg har hørt om andre i samme situasjon som har fått gjelden slettet pga de var syke og ikke visste hva de gjorde. Psykiateren min hadde også opplevd det. De kunne ikke slette gjelden hos forliksrådet, men de ba meg kontakte hver enkelt kreditor. Har noen av dere andre her inne erfaring selv med dette? NHD også?

Mvh,

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, jeg har flere ganger opplevd at gjeld etter maniske episoder har blitt slettet. Bl.a. sextelefonregning på sekssifret beløp.

Hvis noe av gjelden skydes ting du har kjøpt, må du selvsagt levere varene tilbake.

Skrevet

Hva med meg som har gjeld etter å ha vært deprimert og har tatt opp forbruksslån for å nyte min "siste måned"? Da jeg gikk 2 år på videregående ble jeg misbrukt av en politimann som også var støttekontakt for meg. Hvilken rolle spiller alt dette? Utøya-offere får slettet gjeld i lånekassa... jeg drriver fortsatt å betaler på mine to misslykkede år under overgrep og som gikk strykendes.

Utøyaofferene slipper fram i køen under voldsoffererstatning og taksten er blitt hevet. Jeg har også lagt i en busk mens skudd fra en pistol har streifet meg. Jeg læp en halv mil på sokkelesten. For den sist-beskrevede episoden ble ikke gjerningsmannen straffet fordi jeg orket ikke anmelde saken. Noe erstatning kunne jeg også se langt etter.

Så jeg vil bare si at om du får slettet gjeld etter å ha vært litt på tryne så er du dritheldig!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...