Gondor Skrevet 14. desember 2011 Skrevet 14. desember 2011 Jeg var hos psykiateren min i dag og han sa at denne medisinen virker nesten like godt som cipralex. Nesten. Det holder ikke for meg. Jeg skal ha originalvare. Så fikk jeg da han også til å skrive dette på resepten min. De kunne bare prøve seg! 0 Siter
Gjest Mr. Remlow Skrevet 15. desember 2011 Skrevet 15. desember 2011 Tror du fastlegen har myndighet til å skrive "ikke generisk bytte" på reseptene? Det er han som har overtatt forskrivningen av medisinene mine i mitt tilfelle. Dessuten har jeg opplevd at apotekpersonalet sier at de ikke har orginalpreparatet, kun synonympreparatet. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 15. desember 2011 Skrevet 15. desember 2011 Tror du fastlegen har myndighet til å skrive "ikke generisk bytte" på reseptene? Det er han som har overtatt forskrivningen av medisinene mine i mitt tilfelle. Dessuten har jeg opplevd at apotekpersonalet sier at de ikke har orginalpreparatet, kun synonympreparatet. Fastlegen har rett til å skrive "Ikke generisk bytte". Apoteket skaffer alltid det du ber om, men det kan ta et par dager. Trikset er å gå på apoteket en del dager _før_ du går tomt for medisin. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.