Gå til innhold

NHD: Kroppsspråk igjen

Anbefalte innlegg

Gjest gjemmeren
Skrevet

Har tenkt en del på det jeg nå skal spørre om siden jeg leste tråden om kroppsspråk her tidligere i dag.

Jeg får det noen ganger for meg at legen skal tro at jeg lyver eller har noe å skjule når jeg ikke alltid tør å se ham i øynene. Jeg kikker ned når jeg snakker om vonde ting. Mange ganger har jeg skikkelig lyst til å gjemme hele meg under pulten hans eller borte i en krok med jakka over hodet når jeg skal snakke. Men har til nå greid å avstå fra det. Men bøye meg forover inni jakka har jeg gjort flere ganger.

Tror du han da tenker at jeg er en bløffmaker og en som farer med fusk og fanteri? Virker jeg mindre troverdig?

Hva ville du ha tenkt om en pasient hadde oppført seg sånn?

Jeg vet ikke hva dere lærer om kroppsspråk og sånn på "doktorskolen", men jeg er redd for at dere har lært at når en pasient oppfører seg sånn, så er det noe rart med det h*n forteller/sier. At det ikke stemmer eller noe. Er det slik?

Er så redd for ikke å bli trodd. :(

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg har flere pasienter som oppfører seg slik som deg. De aller fleste har opplevd overgrep og har vanskelig for å snakke om dette.

Jeg har aldri tvilt på det de har fortalt om.

Gjest gjemmeren
Skrevet

Jeg har flere pasienter som oppfører seg slik som deg. De aller fleste har opplevd overgrep og har vanskelig for å snakke om dette.

Jeg har aldri tvilt på det de har fortalt om.

''Jeg har aldri tvilt på det de har fortalt om.''

Takk. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...