Gå til innhold

Nytt alkoholopplegg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke klart å holde meg helt unna alkohol i det siste. Jeg fortalte dette til psykiateren min og han foreslo følgende: at jeg skal drikke en øl eller to når lysten tar tak i meg og stoppe der. Dette vil erte hjernen og fremkalle en reaksjon som feks sinne, skuffelse, irritasjon og lignende. Den reaksjonen skal jeg skrive ned og diskutere det med ham neste gang jeg kommer til ham. Da har jeg kommet til kjernen av problemet mener ham. Ut fra det kan jeg jobbe videre.

Ellers er det en ny medisin på markedet som skal stagge alkohollysten, men jeg har lyst på tilfredsstillelsen av å klare dette selv.

Hvordan synes dere dette opplegget høres ut?

Skrevet

Jeg synes at det høres dust ut. En som har et alkoholproblem skal ALDRI smake alkohol. Det er som når man skal slutte å røyke, å ta den festrøyken ødelegger MÅNEDER av hard jobb. Og så ligger man der og kaver igjen.

Jeg synes heller du skal sette deg ned og skrive opp alle de tingene alkohol ødelegger i livet ditt. Og alle fordelene du får ved å IKKE drikke. Det er DU som velger, ikke psykiateren, spaghettimonsteret eller djevelens demoner. KUN deg.

Skrevet

Jeg synes at det høres dust ut. En som har et alkoholproblem skal ALDRI smake alkohol. Det er som når man skal slutte å røyke, å ta den festrøyken ødelegger MÅNEDER av hard jobb. Og så ligger man der og kaver igjen.

Jeg synes heller du skal sette deg ned og skrive opp alle de tingene alkohol ødelegger i livet ditt. Og alle fordelene du får ved å IKKE drikke. Det er DU som velger, ikke psykiateren, spaghettimonsteret eller djevelens demoner. KUN deg.

Spagettimonsteret? Ser poenget ditt. Forundrer meg selv. Det er derfor jeg skriver her.

Skrevet

Hva heter den medisinen?

Nei det fikk jeg ikke tak i. Den skal visst være ny her i Norge. Kanskje nhd vet?

Skrevet

''Ellers er det en ny medisin på markedet som skal stagge alkohollysten, men jeg har lyst på tilfredsstillelsen av å klare dette selv.''

Den medisinen kan jeg tenke meg å servere i juleselskap til et par personer her i jula. Vet du om den virker leeeenge? :-)

Skrevet

''Ellers er det en ny medisin på markedet som skal stagge alkohollysten, men jeg har lyst på tilfredsstillelsen av å klare dette selv.''

Den medisinen kan jeg tenke meg å servere i juleselskap til et par personer her i jula. Vet du om den virker leeeenge? :-)

Den skal virke resten av livet! :-p Vidunderlige nye verden.

Skrevet

Den skal virke resten av livet! :-p Vidunderlige nye verden.

Det høres alt for godt ut til å være sant?

Skrevet

Det høres alt for godt ut til å være sant?

Jeg bare tøyser med deg. Vet ingenting om den medisinen bortsett fra den korte og mangelfulle info jeg fikk av psykiateren.

Eller tuller du bare med meg?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hva heter den medisinen?

Campral

Skrevet

Campral

Er dette en medisin alkoholikeren må passe på å ta selv? Eller kan de få den i depotsprøyteform eller noe?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Er dette en medisin alkoholikeren må passe på å ta selv? Eller kan de få den i depotsprøyteform eller noe?

Dette er tabletter som personen passer på selv.

Skrevet

Dette er tabletter som personen passer på selv.

Da kommer det ihvertfall ikke til å hjelpe de i min familie. De innser dessverre ikke at dette er et problem. Det har gått veldig mange år på denne måten hvor de forsurer tilværelsen vår med tull. Kunne tenkt meg å tre en sprøyte i baken på dem med denne medisinen, men det er vel da umulig? Det hender seg når de har drukket i ukesvis at de ytrer ønske om hjelp, men da er de gule og "døden nær". Når tiden går så kommer en ny periode og de har ikke problemer i det hele tatt. Det er alle vi andre som er problemet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...