Gå til innhold

NHD, hva slags behandler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at du er psykiater, men hvordan "er" du mot pasientene dine? Jeg får bare et vagt inntrykk av deg fra det du skriver her inne. Hvordan vil du beskrive din praksis? Er du tøff, nådeløs, setter hardt mot hardt, utfordrer, presser? Eller er du en som lytter, prøver å forstå, støtter, roser når pasienten er "flink"? Deler du av dine personlige erfaringer, eller holder du "en viss distanse"? Ser du forskjell på "vanskelige" pasienter og dem som "bare sliter"? Bruker du humor i behandlingen, eller er du alltid veldig seriøs?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Behandlingen må tilpasses den enkelte pasient, og den må også tilpasset pasientens nåværende tilstand.

Skrevet

Behandlingen må tilpasses den enkelte pasient, og den må også tilpasset pasientens nåværende tilstand.

Det var tilsvarende vagt. :-) Betyr det alt du er/gjør alt det jeg nevnte?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det var tilsvarende vagt. :-) Betyr det alt du er/gjør alt det jeg nevnte?

Jeg deler ikke egne erfaringer (vedr meg selv).

"På seg selv kjenner en ingen andre"

Skrevet

Jeg deler ikke egne erfaringer (vedr meg selv).

"På seg selv kjenner en ingen andre"

Takk for svar. Det er interessant å høre hvordan forskjellige folk jobber/tenker. Det du sier gjør meg enda mer fornøyd med og takknemlig for han jeg "har".

Skrevet

Godt innlegg :)

Takk for det :-)

Skrevet

NHD fremstår som seriøs.

Han er empatisk.

Man får inntrykk av at han er dyktig og inteligent.

Han kaller en spade for en spade.

Han er ikke redd for å si det han mener.

Man får inntrykk av å bli tatt seriøst og at han tar jobben sin alvorlig.

Han er sosialt inteligent.

Så får man inntrykk av at han har livserfaring og trygg på seg selv.

Skrevet

NHD fremstår som seriøs.

Han er empatisk.

Man får inntrykk av at han er dyktig og inteligent.

Han kaller en spade for en spade.

Han er ikke redd for å si det han mener.

Man får inntrykk av å bli tatt seriøst og at han tar jobben sin alvorlig.

Han er sosialt inteligent.

Så får man inntrykk av at han har livserfaring og trygg på seg selv.

Hmmm... Du klarer å lese mer ut hans svar enn jeg kan. Kanskje fordi jeg har Asperger. Men noe av det du sier er jeg enig i. Takk for innspill.

Skrevet

Takk for svar. Det er interessant å høre hvordan forskjellige folk jobber/tenker. Det du sier gjør meg enda mer fornøyd med og takknemlig for han jeg "har".

Hei!

Det gjør meg ytterst takknemlig for min egen psykiater som nettopp gjør det nhd ikke gjør.

Derfor er hun blitt min fuglemamma, lært meg å fly selv uten at jeg er hennes egen fugleunge, det kunne hun bare gjøre gjennom sin nærhet og sin deling av sin egen erfaring, slik ordentlige fuglemammaer gjør med ungene sine.

Det er nært og trygt og varmt og jeg føler meg elsket og sett og verdifull, jeg føler meg mer enn pasient, hun får meg til å føle meg spesiell :) og det er en deilig følelse når man aldri har kjent seg sett og elsket og man har savnet en mor.

Skrevet

Hei!

Det gjør meg ytterst takknemlig for min egen psykiater som nettopp gjør det nhd ikke gjør.

Derfor er hun blitt min fuglemamma, lært meg å fly selv uten at jeg er hennes egen fugleunge, det kunne hun bare gjøre gjennom sin nærhet og sin deling av sin egen erfaring, slik ordentlige fuglemammaer gjør med ungene sine.

Det er nært og trygt og varmt og jeg føler meg elsket og sett og verdifull, jeg føler meg mer enn pasient, hun får meg til å føle meg spesiell :) og det er en deilig følelse når man aldri har kjent seg sett og elsket og man har savnet en mor.

Det var et flott bilde! Det likte jeg :o)

Skrevet

Det var et flott bilde! Det likte jeg :o)

Hei!

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...