Bella Dotte Skrevet 15. desember 2011 Skrevet 15. desember 2011 Jeg vet at du er psykiater, men hvordan "er" du mot pasientene dine? Jeg får bare et vagt inntrykk av deg fra det du skriver her inne. Hvordan vil du beskrive din praksis? Er du tøff, nådeløs, setter hardt mot hardt, utfordrer, presser? Eller er du en som lytter, prøver å forstå, støtter, roser når pasienten er "flink"? Deler du av dine personlige erfaringer, eller holder du "en viss distanse"? Ser du forskjell på "vanskelige" pasienter og dem som "bare sliter"? Bruker du humor i behandlingen, eller er du alltid veldig seriøs? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 15. desember 2011 Skrevet 15. desember 2011 Behandlingen må tilpasses den enkelte pasient, og den må også tilpasset pasientens nåværende tilstand. 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 15. desember 2011 Forfatter Skrevet 15. desember 2011 Behandlingen må tilpasses den enkelte pasient, og den må også tilpasset pasientens nåværende tilstand. Det var tilsvarende vagt. :-) Betyr det alt du er/gjør alt det jeg nevnte? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 15. desember 2011 Skrevet 15. desember 2011 Det var tilsvarende vagt. :-) Betyr det alt du er/gjør alt det jeg nevnte? Jeg deler ikke egne erfaringer (vedr meg selv). "På seg selv kjenner en ingen andre" 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 15. desember 2011 Forfatter Skrevet 15. desember 2011 Jeg deler ikke egne erfaringer (vedr meg selv). "På seg selv kjenner en ingen andre" Takk for svar. Det er interessant å høre hvordan forskjellige folk jobber/tenker. Det du sier gjør meg enda mer fornøyd med og takknemlig for han jeg "har". 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 15. desember 2011 Forfatter Skrevet 15. desember 2011 Godt innlegg Takk for det :-) 0 Siter
Sukk Skrevet 15. desember 2011 Skrevet 15. desember 2011 NHD fremstår som seriøs. Han er empatisk. Man får inntrykk av at han er dyktig og inteligent. Han kaller en spade for en spade. Han er ikke redd for å si det han mener. Man får inntrykk av å bli tatt seriøst og at han tar jobben sin alvorlig. Han er sosialt inteligent. Så får man inntrykk av at han har livserfaring og trygg på seg selv. 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 15. desember 2011 Forfatter Skrevet 15. desember 2011 NHD fremstår som seriøs. Han er empatisk. Man får inntrykk av at han er dyktig og inteligent. Han kaller en spade for en spade. Han er ikke redd for å si det han mener. Man får inntrykk av å bli tatt seriøst og at han tar jobben sin alvorlig. Han er sosialt inteligent. Så får man inntrykk av at han har livserfaring og trygg på seg selv. Hmmm... Du klarer å lese mer ut hans svar enn jeg kan. Kanskje fordi jeg har Asperger. Men noe av det du sier er jeg enig i. Takk for innspill. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 16. desember 2011 Skrevet 16. desember 2011 Takk for svar. Det er interessant å høre hvordan forskjellige folk jobber/tenker. Det du sier gjør meg enda mer fornøyd med og takknemlig for han jeg "har". Hei! Det gjør meg ytterst takknemlig for min egen psykiater som nettopp gjør det nhd ikke gjør. Derfor er hun blitt min fuglemamma, lært meg å fly selv uten at jeg er hennes egen fugleunge, det kunne hun bare gjøre gjennom sin nærhet og sin deling av sin egen erfaring, slik ordentlige fuglemammaer gjør med ungene sine. Det er nært og trygt og varmt og jeg føler meg elsket og sett og verdifull, jeg føler meg mer enn pasient, hun får meg til å føle meg spesiell og det er en deilig følelse når man aldri har kjent seg sett og elsket og man har savnet en mor. 0 Siter
bibben Skrevet 16. desember 2011 Skrevet 16. desember 2011 Hei! Det gjør meg ytterst takknemlig for min egen psykiater som nettopp gjør det nhd ikke gjør. Derfor er hun blitt min fuglemamma, lært meg å fly selv uten at jeg er hennes egen fugleunge, det kunne hun bare gjøre gjennom sin nærhet og sin deling av sin egen erfaring, slik ordentlige fuglemammaer gjør med ungene sine. Det er nært og trygt og varmt og jeg føler meg elsket og sett og verdifull, jeg føler meg mer enn pasient, hun får meg til å føle meg spesiell og det er en deilig følelse når man aldri har kjent seg sett og elsket og man har savnet en mor. Det var et flott bilde! Det likte jeg ) 0 Siter
Madelenemie Skrevet 16. desember 2011 Skrevet 16. desember 2011 Det var et flott bilde! Det likte jeg ) Hei! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.