Gå til innhold

Fin opplevelse hos tannlegen:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Etter råd fra min psykiater skrev jeg i dag 3 A-4 sider der jeg forklarte hva jeg ville gjøre hos tannlegen og hvorfor jeg ønsket dette.

Jeg skrev øverst: "Jeg har høytfungerende autisme og vansker med å utrykke meg muntlig, men skrive er min styrke håper du tar deg tid til å lese det følgende" da jeg kom leverte jeg skrivet i resepsjonen og de ga det til tannlegen, når jeg ble kalt inn sa jeg "har du lest brevet?" Tannlegen svarte "ja det har jeg" og resten gikk bra. Hun pirket meg ikke inn i alle steder jeg ikke liker, men var mer forsiktig samt satte opp ny time.

Det var en fin opplevelse, det hjelper å skrive før man kommer til helseundersøkelser, i vertfall når jeg mumler, ser ned og liksom ikke får frem det jeg hadde tenkt.

Jeg er glad, det var et utmerket råd. :)

Skrevet

Så bra! Både at det gikk fint hos tannlegen, og at det hjelper deg å være åpen om autismen i slike sammenhenger :-)

Skrevet

Du er en modig kvinne. Jeg synes det er vanskelig å snakke om at jeg har en bipolar lidelse til andre. Et sted inni meg tror jeg at jeg skammer meg.

Husker jeg engang fikk panikk inne hos tannlegen. Han skjønte det heldigvis; åpnet vinduet og gikk ut sånn at jeg skulle få roet meg. Det gikk bra til slutt.

Men hvordan står det til med tennene? :-)

Skrevet

Det var fint å høre. Veldig lurt å skrive til tannlegen.

Jeg har selv skrevet til fastlegen ved to anledninger. Begge ganger gjaldt det noe jeg hadde mye følelser rundt, og siden jeg er så svak muntlig fant jeg ut at det var bedre å skrive et brev og levere det noen dager før timeavtalen. Det var en suksess :-)

Skrevet

Det var fint å høre. Veldig lurt å skrive til tannlegen.

Jeg har selv skrevet til fastlegen ved to anledninger. Begge ganger gjaldt det noe jeg hadde mye følelser rundt, og siden jeg er så svak muntlig fant jeg ut at det var bedre å skrive et brev og levere det noen dager før timeavtalen. Det var en suksess :-)

Hei!

:) fint å høre at andre har det slik også :)

Skrevet

Du er en modig kvinne. Jeg synes det er vanskelig å snakke om at jeg har en bipolar lidelse til andre. Et sted inni meg tror jeg at jeg skammer meg.

Husker jeg engang fikk panikk inne hos tannlegen. Han skjønte det heldigvis; åpnet vinduet og gikk ut sånn at jeg skulle få roet meg. Det gikk bra til slutt.

Men hvordan står det til med tennene? :-)

Hei!

Jeg liker ikke mine fortenner og vil få satt på fronter det er dette de skal i gang med, jeg gleder meg da jeg ser frem til å få slike tenner jeg vil ha.

:)

Skrevet

Så bra! Både at det gikk fint hos tannlegen, og at det hjelper deg å være åpen om autismen i slike sammenhenger :-)

Hei!

Ja veldig siden tannlegen forholdt seg eller helt normalt til meg og det liker jeg, men sånn er mennesker hyggelige uansett, men jeg blir fort redd og kan gå hvis jeg engster meg for mye, så det er en fordel at de vet og forklarer meg alle ting underveis, hva de gjør osv..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...