Gå til innhold

vil krisepsykiaterne helst ha gruppetilbud?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt inntrykk er at når det først skjer store dramatiske ulykker med mange berørte, at de iler til. Jeg kjenner en person som jobber i feltet som sa at å jobbe med Utøya-ofrene var mer attraktivt enn å jobbe med ofrene etter bomben i regjerningskvartalet.

Stemmer min tankegang?

Hvordan er hjelpetilbudet til en familie, hvis sønn har hengt seg i garasjen ? Vil de også få tilbud om krisepsykiater, eller vil tilbudet deres først og fremst komme fra en annen instans?

ja bara undrar.

Skrevet

Jeg tror at sistnevnte vil måtte forholde seg til standard helsetjeneste og at tilbudet da er avhengig av om de har en oppegående fastlege! Og at familien selv da må oppsøke hjelp.

Skrevet

Det er nok veldig forskjellig hvordan etterlatte etter et selvmord blir tatt vare på.

Min egen erfaring er at kriseteamet var på plass fra dag 1, og vi hadde langvarig oppfølging fra helsevesenets side etter at kriseteamet var ute av bildet.

Et stort poeng er at vi ikke måtte be om hjelp, men ble tilbudt det veldig fort.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...