Gå til innhold

Trangen til selvskading

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil den ikke avta? Nå har jeg klart meg i snart 2 år, men likevel kan trangen være veldig sterk når jeg er følelsesmessig ustabil. Lurer på hvordan dere har det, dere andre som har sluttet.

willemo1365380562
Skrevet

Jeg har også vært skadefri i 2 år. I begynnelsen da jeg bestemte meg for at nok var nok, ble jeg i perioder overfalt av en slags panikk. Hva gjør jeg nå, når smerten inni meg lammet meg fullstendig. Løsningen for meg ble en kald dusj. Og da mener jef virkelig kald. Kanskje også en form for selvskading, men det ble ikke store stygge arr av det. Litt etter litt reduserte jeg det kalde vannet, og i dag kan jeg gå i dusjen på en god og naturlig måte.

Det hender fra tid til annen at tanken på å skade meg dukker opp, og av forskjellige grunner. Men en lang selvpleiende dusj hjelper. Kanskje du må finn din vei, men min måte fungerer for meg.

Prøv å skyve tanken fra deg i korte perioder av gangen, Rom ble ikke bygget på en dag. En time her, en dag her, og kanskje det til slutt forsvinner i mangel av næring.

Mange varme gode hilsener fra Willemo

Skrevet

Jeg har også vært skadefri i 2 år. I begynnelsen da jeg bestemte meg for at nok var nok, ble jeg i perioder overfalt av en slags panikk. Hva gjør jeg nå, når smerten inni meg lammet meg fullstendig. Løsningen for meg ble en kald dusj. Og da mener jef virkelig kald. Kanskje også en form for selvskading, men det ble ikke store stygge arr av det. Litt etter litt reduserte jeg det kalde vannet, og i dag kan jeg gå i dusjen på en god og naturlig måte.

Det hender fra tid til annen at tanken på å skade meg dukker opp, og av forskjellige grunner. Men en lang selvpleiende dusj hjelper. Kanskje du må finn din vei, men min måte fungerer for meg.

Prøv å skyve tanken fra deg i korte perioder av gangen, Rom ble ikke bygget på en dag. En time her, en dag her, og kanskje det til slutt forsvinner i mangel av næring.

Mange varme gode hilsener fra Willemo

klyper meg, og har en strikk på håndleddet som jeg strekker ut og slipper slik at det gjør vondt. Det er slik jeg prøver å takle det på. Blir ikke arr av det. Men skulle ønske jeg ikke hadde behov for det heller. Føler også at det er med på å trigge selvskadings trangen.

Skrevet

Is. Frys ned terningposer, og hold dem når det blir ille. Ikke samme effekt som selvskading (kutting), men det hjelper!

Skrevet

Is. Frys ned terningposer, og hold dem når det blir ille. Ikke samme effekt som selvskading (kutting), men det hjelper!

Men det hjelper vel bare for en liten stund.

Gjør du det selv?

Skrevet

Men det hjelper vel bare for en liten stund.

Gjør du det selv?

har brukt det selv en del ganger ja. En liten stund - alt er jo relativt, men mitt valg av ord vil ikke være det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...