Gå til innhold

Kronisk negativ følelse

Anbefalte innlegg

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Føles som jeg går rundt med en kronisk negativ følelse, kall det hva du vil... tomhet, kanskje... det er "ingenting" der, bortsett fra misnøyet...

Jeg skriver jo her for å få dempet dette, få "fyllt" meg selv med noe...

Jeg kjeder meg masse, selv om jeg ikke gidder å gjøre så mange ting...

Er veldig rastløs...

Hva kan hjelpe meg?

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Feil spm, du skulle spurt hvem og svaret er deg selv.

Jeg klarer jo ikke hjelpe meg selv, kommer jo ingen vei...

Skrevet

Jeg klarer jo ikke hjelpe meg selv, kommer jo ingen vei...

Da er du i deep shit, for ingen andre kan gjøre jobben for deg.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Da er du i deep shit, for ingen andre kan gjøre jobben for deg.

Men det at jeg skriver her gang på gang tyder vel på at jeg ikke kommer noen vei, for det er jo et skrik om hjelp, og... ja

Skrevet

Men det at jeg skriver her gang på gang tyder vel på at jeg ikke kommer noen vei, for det er jo et skrik om hjelp, og... ja

Man kan "vi" gjøre noe da?

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Man kan "vi" gjøre noe da?

Nei, er vel ikke det...

Har jo fått mye hjelp og støtte da... her inne...

Skrevet

Hva slags hjelp forventer du å oppnå med denne "skrikinga"? Du er da oppegående nok til å innse at vi faktisk ikke kan hjelpe deg med noen endring. Er det oppmerksomhet du "skriker" etter?

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Hva slags hjelp forventer du å oppnå med denne "skrikinga"? Du er da oppegående nok til å innse at vi faktisk ikke kan hjelpe deg med noen endring. Er det oppmerksomhet du "skriker" etter?

Ja, er nok oppmerksomhet... for jeg er ensom...

Skrevet

Alle mennesker må få "fylt" opp noe. Vi trenger stimuli og bekreftelse fra andre. jeg blir gal når jeg er for lenge for meg selv. Men det er veldig vanskelig å inntrømme det for seg selv at man er avhengi av andre. Men det er man.

Jeg får mer lyst til å finne på noe som f.eks å lese en bok eller se en film hvis jeg har noen å dele opplevelsene med etterpå. Føles fort meningsløst hvis man ikke kan dele noe med noen, da blir livet kjedelig.

Du skulle vel ha bodd i et bofelleskap som meg du Smir.....

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Alle mennesker må få "fylt" opp noe. Vi trenger stimuli og bekreftelse fra andre. jeg blir gal når jeg er for lenge for meg selv. Men det er veldig vanskelig å inntrømme det for seg selv at man er avhengi av andre. Men det er man.

Jeg får mer lyst til å finne på noe som f.eks å lese en bok eller se en film hvis jeg har noen å dele opplevelsene med etterpå. Føles fort meningsløst hvis man ikke kan dele noe med noen, da blir livet kjedelig.

Du skulle vel ha bodd i et bofelleskap som meg du Smir.....

Hadde sikkert hatt godt av det, ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...