Gå til innhold

Bør jeg være fornøyd?

Anbefalte innlegg

Gjest feit og glad?
Skrevet

Jeg tar nå medisiner, men jeg oppdager at vekten har steget og det er omtrent umulig å gå ned i vekt. Så ja, jeg har noen kilo for mye. Samtidig har jeg det bra akkurat nå. Siden jeg fikk økt opp en av medisinene har jeg vært mye mere stabil.

Så da må jeg godta å være noen kilo for tung, virker det som. Jeg liker ikke dette, men jeg liker enda mindre å være deprimert i år etter år. Skal jeg slutte med medisiner og blir slankere så er det ikke sikkert jeg blir så mye eldre.

Så da gjenstår det et valg, sånn som jeg ser det. Jeg må godta å være litt for tung. Hva tenker dere når dere ser en person som er litt for stor, men som er glad? Hva tenker dere når dere ser en person som er slank, men er helt fjern, sliten og ikke har livsgnist? Hva er best?

Skrevet

''Hva tenker dere når dere ser en person som er litt for stor, men som er glad? Hva tenker dere når dere ser en person som er slank, men er helt fjern, sliten og ikke har livsgnist? Hva er best?''

Det går vel ikke an for andre å se dette? Det er bare DU som kan kjenne hvordan du har det!

Skrevet

Hei!

Min venninne kaller seg feit, jeg syns hun er fin, og tenkte ikke på det.

Kjøpte kjole til henne i XXL og hun lo og sa, "trodde du jeg skulle komme inn i den?".

Min venninne er mitt forbilde i mange ting hun er, alltid blid, spontan, drømmer om rare ting og er min motsetning, men alt jeg gjør av rare ting jenger hun på en knagg hun kaller asperger, og når hun sier det ler hun så godt at jeg ikke er i tvil om at hun mener det.

Å være tykk er da vel bedre enn å være sur og gretten på dietter og alt mulig tull, dessuten ser jeg jo at tykke damer kan se ganske flotte ut, så jeg tror du bør være tykk og glad da ville jeg likt deg :)

Gjest Matariki
Skrevet

''Hva tenker dere når dere ser en person som er litt for stor, men som er glad? Hva tenker dere når dere ser en person som er slank, men er helt fjern, sliten og ikke har livsgnist? Hva er best?''

Blir glad når jeg ser litt store glade mennesker, tenker at det er bra de har det godt. Og trist når jeg ser fjerne og slitne personer, jaja uavhengig av vekt. Folk som ser fornøyd og glad ut er en fryd for mine øyne, folk som har det vondt er trist.

Så hvis du har det bra selv om du har noen kg ekstra, ville jeg gått for det. Det er det viktigste, og ha det godt.

Skrevet

Jeg har også lagt på meg etter at jeg begynte med medisiner. Nå har jeg fått større stuss, noe jeg synes er bare pent og større bryster, gjør heller ingenting. Lårene mine har også blitt større. Bløte og gode kaller jeg dem. Men det er klart, maven skulle jeg klart meg uten.

Men jeg har det bra. Har kuttet ut unødvendige kalorier. Sukker i teen og helmelk er slutt. Jeg spiser ikke lørdagsgodt lenger. Jeg har ett nyttårsforsett og det er å bevege meg mer.

Heller noen kledelige kilo ekstra enn å være deprimert!

Skrevet

Vektøkning er veldig vanlig på psyk.medisiner, iblant kan jeg sitte med en følelse av at det ikke taes alvorlig nok (av de som skriver ut medikamentene). I ditt tilfelle ville jeg uansett ikke vært i tvil, det blir som å sette frisk/syk opp mot hverandre, så må du velge hva du trives med. Du har vært så ekstremt heldig å finne en kur som har gjort deg bedre og kanskje til og med frisk, gled deg over det og sett pris på at kroppen din er sunn og at den nå faktisk virker i motsetning til tidligere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...