Gå til innhold

Hva og hvor mye sier vi til barna?

Anbefalte innlegg

Gjest Usikker på dette
Skrevet

Barnas søskenbarn på 15 har blitt lagt inn på barne og ungdoms psyk. Det er ennå litt usikkert hva det går i, og nå lurer jeg på hva og hvor mye jeg skal si til barna.

De er 9 og 11 og har ikke mye kontakt med henne i det daglige. Forhåpentligvis har vi henne hjemme til jula, men om ikke vil jo barna se hun er vekke og lure.

Er det like greit vi forteller ting nå med det samme? Og hva sier vi?

Skrevet

Jeg ville snakket med søskenbarnets foreldre, for å høre hva de har tenkt å si. Så ville jeg nok sagt det, selv om jeg eventuelt hadde vært uenig i hva de ba meg fortelle videre.

Hvis de ikke sier noe kan du jo si at søskebarnet er syk, og at du ikke er 100% sikker på hva som feiler ham/henne. Det er sannferdig.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det er kanskje en ide å forhøre seg litt med 15-åringens foreldre om hva de øsnker å formidle omkring situasjonen datteren er i.

Bare et forslag...

Skrevet

Vel, to sjeler en tanke...jeg så ikke svaret fra Sør. Vi er tydeligvis på linje...

Skrevet

Det er kanskje en ide å forhøre seg litt med 15-åringens foreldre om hva de øsnker å formidle omkring situasjonen datteren er i.

Bare et forslag...

Enig!

Skrevet

Jeg ville ikke sagt noe forløpig, det virker ikke som om barna har noe behov for å bli informert? I tillegg ville jeg etterhvert ha forhørt meg med jentas foreldre om hvor mye informasjon de ønsker skal gis. Det er ikke gitt at barna trenger noen informasjon før ting er mye mer avklart; det er ikke engang gitt at det er nødvendig å informere dem om noe som helst :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...