Gå til innhold

Å miste tilliten til psykiatrien NHD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blit tvangsmedisinert fordi jeg ble psykotisk for noen år tilbake. Selv om jeg ikke utgjorde noen fare.

Jeg synes at det er utrolig synd at de ikke gadd å bruke mer tid på samtaler og å bli kjent med meg og min person på den tida. Legene kom innom avdelingen, leste litt i journalen og gav meg medisin som de mente jeg trengte.

Men nå, jeg har plager jeg kunne tenkt meg mer hjelp til. Men vet at hvis jeg forteller noe om tankene mine til en av mine psykiatere så vet jeg at det eneste svaret blir...... "vi øker dosen på psykosemedisinen din selv om du vil det eller ikke"

Siden jeg ikke vil ha mere medisiner (særlig fordi at jeg ikke får prøve ut medisiner på mine premisser ) så kan jeg altså ikke betro meg fullt og helt til psykiatrien, selv om jeg kanskje ønsker mer info om medisiner osv. . Og jeg vet at det er svært mange som har samme oppfattelse som meg. De har lært og de slutter å betro seg, uansett hvor dårlige de måtte være så skjuler de bare symptomene. Og later som de er friske. Det er det nok mange som greier!!

Hva skal vi egentlig med en sånn psykiatri?, der pasientene ikke kontakter legen når han virkelig trenger det fordi han er redd for å bli møtt med tvang???.

Jeg oppsøkte til og med psykiatrien frivillig i utgangspunkte, føler meg misforstått totalt.

Jeg synes ikke psykiatrien fungerer godt nok, siden det er vanskelig å få tilli til systemet.

Skrevet

Ikke bare misforstått, men misbrukt, krenket og trakassert.

Nei, slik psykiatri trenger vi ikke.

Prøv et nytt sted, med blanke ark?

Skrevet

Ikke bare misforstått, men misbrukt, krenket og trakassert.

Nei, slik psykiatri trenger vi ikke.

Prøv et nytt sted, med blanke ark?

Bella...... jeg skulle gjerne reist noen år tilbake tid, og gjort ting annerledes ja.

Og valgt meg andre behandlere fra starten av. For det finnes noen FÅ veldig flinke folk der ute, sikkert psykiatere også.

Skrevet

Nøtteskall, medisiner er første valg mot psykoser. Så begynner ofte støttende psykoterapi etter det. Sånn var det iallefall for meg. Har man en psykoselidelse, vil vel samtaleterapi være bortkastet, før etter man har begynt på medisin, uten om for å diagnostisere. Min erfaring da...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...